اقتصادی

GPS‌های نقشه‌برداری دریایی برای موقعیت‌یابی دقیق شناورها دستاورد جدید دانش‌بنیان‌ها

فناوران یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان، GPSهای دقیق نقشه‌برداری دریایی را به تولید رساندند که به گفته آنها این ابزار می‌تواند در مقیاس سانتی‌متر، موقعیت‌یابی و با دقت یک دهم درجه جهت را نسبت به شمال تعیین کند.

حسین سحابی روشن، مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان در گفت‌وگو با اخبار ایران من، با بیان اینکه از ۱۴ سال قبل تولید در زمینه گیرنده‌های جی‌پی‌اس دقیق نقشه‌برداری و ناوبری دریایی را در دستور کار قرار دادیم، گفت: محصول جدید ما در حوزه نقشه‌برداری دریایی و ناوبری دریایی با عنوان RVS است.

وی افزود: با استفاده از این گیرنده، افرادی که در حوزه دریایی فعال هستند، می‌توانند آن را روی شناورها، کشتی‌ها و یا تجهیزات دریایی نصب کنند و در نزدیک و یا دور از ساحل به صورت اقیانوسی با دقت در حد سانتی‌متر موقعیت‌یابی کنند.

سحابی اضافه کرد: دریانوردان می‌توانند با استفاده از این ابزار با دقت بهتر از یک دهم درجه جهت را نسبت به شمال، تعیین کنند.

مدیرعامل این شرکت یادآور شد: این ابزار در همه حوزه‌های نقشه‌برداری و تاسیسات دریایی کاربرد دارد.

سحابی با بیان اینکه این محصول تجاری‌سازی شده است، افزود: قیمت و خدمات پشتیبانی و پس از فروش از مزایای رقابتی گیرنده‌های جی‌پی‌اس دقیق نقشه‌برداری نسبت به نمونه‌های خارجی است.

انتهای پیام  

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا