ایران کسب و کارعلمی

جراحی چال گونه چگونه انجام می شود؟

عمل چال گونه

عمل چال گونه یک جراحی بسیار ساده می‌باشد. بر حسب سلیقه، عمل چال گونه را در محل مورد نظرتان، مثلاً دقیقاً روی گونه یا کمی پایین‌تر و حتی فقط در یک طرف صورت، می‌توانید انجام دهید. که در عین ناباوری ایجاد چال گونه در یک طرف صورت هم خیلی جذاب می‌باشد. برای حس نکردن درد در هنگام عمل چال گونه می‌توانید از بی‌حسی موضعی نیز استفاده کنید. عمل چال گونه در حدود ۱۵ الی ۲۰ دقیقه به اتمام می‌رسد و به زمانی هم برای ریکاوری نیاز ندارد و شما فوراً می‌توانید به زندگی عادی خود بازگردید. عمل چال گونه ماندگاری بالایی دارد اما دائمی نیست. شاید جالب باشد که بدانید برای افرادی که مادرزادی دارای چال گونه هستند هم این عارضه دائمی نیست و شاید با کم شدن چربی و افتادگی پوست صورت از بین برود.

انجام عمل چال گونه

در اولین گام برای انجام عمل چال گونه باید محل دقیق آن مشخص و نشانه‌گذاری شود. بعد باید نقاط داخل و اطراف دهان با بی‌حسی موضعی آماده آغاز عمل چال گونه شوند. در مرحله بعد یک برش کوچک در لایه میانی پوست به اندازه ۲ یا ۳ میلی‌متر ایجاد می‌شود. در آخر یک بخیه جذبی روی لایه خارجی پوست به سمت دهان زده  می‌شود و با پانسمان جراحی چال گونه به پایان می‌رسد. به این ترتیب چال گونه برای فرد ایجاد می‌شود. عمل چال گونه به صورت سرپایی انجام می‌شود و شخص بعد از انجام آن نیازی به بستری شدن و دوران نقاهت ندارد و می‌تواند به زندگی روزمره و عادی خود بازگردد.

 

چه کسانی می توانند عمل چال خنده را انجام دهند؟ آیا بازه سنی محدودی دارد؟

خیر، این عمل در سنین مختلف قابل انجام است و تنها به کسانی که صورت خیلی تپل و چاقی دارند این عمل توصیه نمی‌شود چون نتیجه عمل بر روی صورتشان چندان به چشم نمی آید و این عمل هم محدودیت های خاصی دارد.
نهایتا ، توصیه ما بر این است که از وقت مشاوره رایگان و مشورت با دکتر ساعدی استفاده کنید و جواب آخر را از ایشان بشنوید.

آیا عمل چال لپ عوارض خاصی دارد؟

این جراحی از نظر عوارض جزو کم عارضه ترین و سریع‌ترین عمل‌های زیبایی است وعارضه هایی که بعد از هر عمل اتفاق می افتد از جمله تورم و التهاب و درد و کبودی اتفاق می‌افتد که با یک کیسه آب سرد در مدت کوتاهی رفع می‌شوند. احتمال عفونت جای زخم تا حدی وجود دارد که پزشک به شما آنتی بیوتیک خواهد داد که باید تا انتهای دوره آن مصرف شوند. برای درد هم جراح برای شما مسکن تجویز می ‌کند.

مراقبت های بعد از جراحی چال گونه

  • داروی بی حسی تا چند ساعت باعث کاهش حس لامسه دهان می شود هنگام خوردن غذا یا نوشیدنی مراقب دمای آن باشید.
  • از خوردن غذاهایی که نیاز به جویدن زیاد دارند خودداری کنید.
  • هنگام خواب از دو بالش استفاده کنید تا سر بالاتر از بدن قرار بگیرد و از تورم بیش از حد جلوگیری شود.
  • بهداشت دهان و دندان را بیشتر از قبل رعایت کنید تا مانع از بروز عفونت شوید.
  • تا زمان بهبودی کامل از انجام فعالیت های ورزشی سنگین پرهیز کنید.
  • برای رفع کبودی احتمالی می توانید از کمپرس سرد استفاده نمایید.
  • داروهای تجویز شده را طبق دستور پزشک مصرف کنید.
  • دو هفته بعد از جراحی برای معاینه به پزشک خود مراجعه کنید.

دوره نقاهت چال گونه | عمل چال گونه نی نی سایت

عوارض عمل چال گونه

مانند دیگر جراحی های زیبایی عمل چال گونه نیز ممکن است عوارض داشته باشد مانند: خون ریزی، آسیب به اعصاب اطراف حفره ها، قرمزی و تورم، بروز عفونت، باقی ماندن جای زخم، هم تراز نبودن چال ها و ….

در صورت بروز هریک از این عوارض سریعا به پزشک خود مراجعه نمایید. در صورت جدی نگرفتن این عوارض مشکلات متعدد دیگری بوجود می آیند.

 

مزایای انجام عمل جراحی ایجاد چال گونه

اگر به طور مادرزاد بدون چال گونه و لپ به دنیا آمده‌اید اما همیشه آرزوی داشتن آن را داشته‌اید، جراحی چال لپ (دیمپل پلاستی) می‌تواند به شما در رسیدن به ظاهر دلخواهتان کمک کند. جراحی چال گونه همچنین می‌تواند چال‌هایی را که با گذشت زمان از بین رفته یا محو شده‌اند، بازگرداند. بسیاری از افراد در کودکی چال لپ داشته‌اند، اما با از بین رفتن چربی‌های دوران کودکی‌شان، این چال‌ها ناپدید شده‌اند.

با داشتن چال لپ و گونه، ظاهر و چهره‌ی فرد جذاب‌تر به نظر می‌رسد و این عاملی مهم در تقویت حس اعتمادبه‌نفس در فرد می‌باشد. پس از انجام این عمل جراحی، دیگر لازم نیست که دوباره آن را انجام دهید. دیمپل پلاستی یا جراحی چال لپ دائمی است.

سایر جنبه‌های مثبت عمل جراحی چال گونه عبارت‌اند از:

  • نتایج فوری
  • کمترین احتمال ایجاد اسکار و جای زخم در این عمل وجود دارد و همچنین بی‌خطر و مؤثر است
  • نتایج قابل اطمینان بود و طبیعی به نظر می‌رسند و ماندگاری بالایی دارد، در حالی که با عوارض کمی پایدار است
  • زمان بهبودی آن بسیار کوتاه است

 

بهبودی بعد از عمل چال گونه

دوره بهبودی بعد از این عمل تقریباً 2 هفته طول می‌کشد. در این زمان ممکن است عوارض جانبی جزئی مانند تورم جزئی در ناحیه تحت عمل جراحی ایجاد شود. بااین‌حال، بیماران اجازه دارد که دوباره به سر کار بروند یا به سایر فعالیت‌های خود بپردازند.

در ماه‌های اول بهبودی، چال گونه‌ی ایجاد شده ممکن است حتی بدون لبخند زدن قابل مشاهده باشد اما به تدریج طبیعی تر به نظر می‌رسد و تنها در هنگام لبخند زدن ظاهر می‌شود. در روزهای اول دوره‌ی ریکاوری بعد از عمل، حفظ بهداشت دهان و دندان بسیار مهم است زیرا خطر عفونت وجود دارد. همچنین توصیه می‌شود که در این چند روز غذاهای نرم بخورید و زیاد لبخند نزنید زیرا محل ایجاد چال باید جوش بخورد.

بعد از عمل چال گونه، کمی تورم جزئی طبیعی است که البته باید ظرف چند روز به‌خودی‌خود از بین برود. با استفاده از کیسه‌های یخ همراه با داروهای آنتی‌بیوتیک و داروهای مسکنی که جراحتان تجویز کرده است، می‌توان هرگونه ناراحتی را کاهش داد و به بهبودی بعد از عمل کمک کرد. بیشتر بیماران دو روز بعد از عمل قادر به بازگشت به محل کار یا مدرسه هستند.

مراقبت‌های بعد از عمل برای کمک به بهبودی سریع و مناسب از جراحی پلاستیک چال گونه بسیار حائز اهمیت است. پزشکان توصیه می‌کنند که برای جلوگیری از هرگونه عفونت و تمیز نگه داشتن ناحیه، از دهان‌شویه‌های ضدعفونی‌کننده استفاده کنید. برای اطمینان از بهبودی بعد از عمل به بهترین وجه ممکن، از تغییر حالات چهره شدید خودداری کنید. در حین مراجعات پیگیری بعد از عمل، پزشک جراح نتایج را ارزیابی کرده و اطمینان حاصل می‌کند که بهبودی شما مطابق انتظار پیش می‌رود.

امیدواریم این مقاله برای شما مفید بوده باشد. پیشنهاد میکنم فیلم چال لپ را نیز مشاهده کنید.

 

دکمه بازگشت به بالا