اقتصادی

خاموشی برنامه‌ریزی شده نداریم – اخبار ایران من

سخنگوی صنعت برق گفت: به دلیل افزایش دمای هوا رکورد مصرف برق به ۷۱۵۰۰ مگاوات رسید، ولی شبکه سراسری برق پایدار است و خاموشی برنامه‌ریزی شده‌ای را در دستور کار نداریم.

مصطفی رجبی مشهدی در گفت و گو با اخبار ایران من، با بیان اینکه روز گذشته تقاضای مصرف برق تا ۷۱ هزار و ٥٠٠ مگاوات پیش رفته که همین مساله فشار زیادی را روی شبکه و تاسیسات برق ایجاد کرده است، اظهار کرد: اکنون شرایط تامین برق پایدار است اما افزایش مصرف احتمال وقوع حوادث  را زیاد می‌کند که با کاهش مصرف توسط مشترکان حوادث روی شبکه کاهش می یابد.

وی با تاکید بر اینکه تمام کارکنان و تجهیزات صنعت برق در آمادگی کامل هستند، تصریح کرد: نیازمند همراهی همه مشترکان برای گذر این شرایط هستیم. لازم است همه مشترکان با رعایت بیشتر موارد مدیریت مصرف صنعت برق را یاری کنند تا گرمای هوا مانع برق رسانی نشود.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه هیچ برنامه‌ای برای انتشار جداول خاموشی وجود ندارد و با همکاری مردم می توانیم تابستان را پشت سر بگذاریم، گفت: مشترکان با رعایت بیشتر نه تنها می توانند پاداش صرفه جویی بگیرند بلکه پایداری شبکه برق را هم تضمین خواهند کرد.

به گفته رجبی مشهری اکنو ن شرایط پایدار است اما اگر مشترکان با مشکل مواجه شدند می توانند به سامانه ١٢۱ موضوع را گزارش دهند، همکاران ما نیز در زمانی کوتاه مشکل را برطرف خواهند کرد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا