اخبار استانی

ایام نوروز، فرصتی ویژه برای فروش صنایع‌دستی استان سمنان است

به گزارش خبرگزاری اخبار ایران من استان سمنان، امیر کرم زاده در دیدار با هنرمندان صنایع‌دستی و رئیس بسیج هنرمندان استان سمنان گفت: تقارن ماه مبارک رمضان و ایام نوروز فرصتی ویژه برای هنرمندان صنایع‌دستی است تا بتوانند از حضور مسافران در این استان بیشترین بهره را برای فروش محصولات خود ببرند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: در ایام نوروز ۱۴۰۳ در شهر سمنان، نمایشگاه صنایع‌دستی در کاروانسرای شاه‌عباسی سمنان محل نوروزگاه این شهر برپا می‌شود.

امیر کرم زاده گفت: برای حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی با هماهنگی‌های انجام‌شده، هنرمندان می‌توانند محصولات صنایع‌دستی خود را در ایام عید، در مجتمع‌های خدمات رفاهی بین‌راهی استان نیز به فروش برسانند.

اوافزود: از اقدامات مطلوب در دست اقدام برای صنایع‌دستی استان سمنان، مستندسازی باهدف برندسازی، پیشینه، جایگاه انواع رشته‌های صنایع‌دستی استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: مسافران و گردشگران از طریق نرم‌افزار جامع گردشگری پارکوپلو استان سمنان، می‌توانند از انواع صنایع‌دستی در هر نقطه از استان مطلع شوند و برای خرید آن اقدام کنند.

امیر کرم زاده ضمن اشاره به اینکه در استان سمنان دو شهر ملی صنایع‌دستی وجود دارد، افزود: نیاز است تا در اسرع وقت با همکاری سازمان‌های مربوطه در جهت برندسازی صنایع‌دستی، در شهرهای ملی صنایع‌دستی استان، میدان یا خیابانی با نماد صنایع‌دستی ثبت‌شده همان شهر ایجاد شود و تاریخچه‌ای ازآن‌جهت آشنایی و آگاه‌سازی مسافران با صنایع‌دستی خاص آن منطقه نصب شود.

او هتل‌ها را محلی پرتردد برای جامع هدف مشخصی دانست و افزود: ایجاد فروشگاه‌های صنایع‌دستی در هتل‌های استان نیز می‌تواند راهی برای معرفی و افزایش فروش صنایع‌دستی در استان باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: با توجه به آماده‌سازی کاروانسرای شاه‌عباسی، بعد از زمان برگزاری جشنواره نوروزی سمنان، دیار کاروانسراهای ثبت جهانی، می‌توان یک روز در هرهفته نمایشگاه صنایع‌دستی در آنجا برپا شود و هر هفته را به یکی از شهرستان‌های استان اختصاص دهیم.

۴۶

دکمه بازگشت به بالا