علمی

خواب خوب؛ شبی ۴۰ میلیون

با توجه به بحران هزینه زندگی، استرس مداوم کووید و اضطراب عمومی، جای تعجب نیست که بسیاری از مردم دنبال یافتن جایی برای داشتن یک خواب خوب شبانه و باکیفیت هستند.

به گزارش اخبار ایران من، بر اساس نتایج تحقیقات منتشرشده در مجله پزشکیِ خواب بالینی که در نیوزیلند چاپ شده، ۴۰ درصد از بیش از ۲۵۰۰ بزرگسالی که در این پژوهش شرکت کرده، گفته‌اند که از زمان شروع همه‌گیری کووید، کیفیت خواب آن‌ها کاهش یافته است و از آن‌جایی که سفرهای بین‌المللی دوباره رونق گرفته، یکی از روندهای نوظهور که پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۳ رشد کند، گردشگری خواب است.

گردشگری خواب تعطیلاتی است که تنها روی خواب و ایجاد عادت‌های خوب خواب تمرکز دارد.

اکنون هتل‌های سرتاسر جهان به شما کمک می‌کنند تا وزن چمدان‌ها را از روی دوش خود بردارید و خواب باکیفیت را جایگزین آن کنید.

هتلی واقع در فیجی در اقیانوس آرام با ارائه برنامه‌ای از یک پزشک خواب، تلاش می‌کند به مهمانان کمک کند خواب خود را بهبود بخشند. «مارک کیچن»، مدیر این استراحتگاه می‌گوید که از مهمانان یک بررسی اولیه سلامتی انجام می‌دهند که در آن ۴۲ نشانگر زیستی مختلف مرتبط با سلامت جسمی و روانی شناسایی می‌شود.

او همچنین می‌گوید: بر این اساس تغییرات کوچکی در رفتار مسافر ایجاد می‌شود؛ از محل خواب، اتاق خواب، کیفیت ملحفه‌ها و بالش‌ها و تاریکی، روشنایی و دما گرفته تا غذا و نوشیدنی و محدودیت مصرف قهوه بعد از ساعت ۲ بعدازظهر، استفاده نکردن از الکل و گوشی تلفن همراه و تلویزیون.

این برنامه برای کسانی ایده‌آل است که می‌خواهند الگوهای خواب را بهبود بخشند، سطح انرژی را بازیابی کنند، استرس‌زدایی کنند، یک روال خواب پایدار ایجاد کنند و احساس کنند برای رویارویی با چالش‌های روزانه مجهزتر هستند.

مدیر این هتل و استراحتگاه معتقد است بسیاری از مردم به طور کلی خواب خوبی ندارند و این به کیفیت خواب مرتبط می‌شود. همیشه به ما گفته شده که هشت ساعت بخوابید که البته مهم است، اما کیفیت خواب واقعا بسیار مهم‌تر است.

هزینه اقامت در این هتل، برای یک اتاق دونفره از شبی ۸۵۸ دلار (بیش از ۴۰ میلیون تومان) شروع می‌شود.

انتهای پیام

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا