علمی

با اکسیر طبیعی و ساده جوانی آشنا شوید

آفتاب‌‌نیوز :

در حالی که برای برخی از مردم استفاده روزمره از جوی دو سر به همراه شیر و شکر مخصوصا برای صبحانه دلچسب است، برخی دیگر ممکن است طعم آن را خیلی یکنواخت بدانند، اما آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که وقتی یک هفته جوی دوسر می‌خورید چه اتفاقی می‌افتد؟ به گزارش تایمز آف ایندیا، در این مطلب به حقایق جالبی در رابطه با جو و اینکه چگونه خوردن این غله برای یک هفته می‌تواند در تناسب اندام شما تاثیر مثبت و شگرفی بگذارد، پرداخته‌ایم. ادامه مطلب را بخوانید تا با تاثیرات شگفت انگیز جوی دو سر بر سلامتی بیشتر آشنا شوید.

چرا جوی دو سر؟

جو سرشار از مواد مغذی غنی برای سلامت بدن مانند منگنز، فسفر، منیزیم و روی است که به تقویت استخوان‌ها کمک می‌کند. جوی دو سر حاوی آنتی اکسیدان‌ها و فیتوکمیکال‌هایی است که ممکن است خواص ضد التهابی و ضد سرطانی داشته باشند. علاوه بر این، وجود پروتئین و بتا گلوکان در جوی دوسر می‌تواند به هضم بهتر و بهبود سلامت قلب و مدیریت موثر وزن کمک کند.

کارشناسان چه می‌گویند؟

به گفته متخصصان سلامت، مصرف جو دو سرحداقل به مدت یک هفته به عنوان بخشی از غذای اصلی می‌تواند سطح کلسترول LDL (کلسترول بد) را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و همچنین به مدیریت بهتر انسولین کمک کند. علاوه بر این، جوی دوسر منبع خوبی از ویتامین‌های گروه B، از جمله تیامین (B ۱)، ریبوفلاوین (B ۲) و نیاسین (B ۳) است که از متابولیسم انرژی پشتیبانی می‌کنند. این غله همچنین حاوی فولات (B ۹) برای تقسیم سلولی و ویتامین E به عنوان یک آنتی اکسیدان برای محافظت از سلول‌ها و کاهش استرس اکسیداتیو است.

کاهش دهنده کلسترول بد

جوی دوسر حاوی بتا گلوکان است که باعث کاهش سطح کلسترول می‌شود و سلامت قلب و عروق را تقویت می‌کند و خطر حملات قلبی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد.

موءثر در مدیریت وزن

فیبر غذایی بالا در جوی دوسر می‌تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد، با کاهش هوس غذا خوردن دستیابی به وزن مورد نظر دیگر رویا نخواهد بود.

تقویت کننده ایمنی

بلغور جو دوسر منبع خوبی از مواد مغذی ضروری مانند ویتامین‌های B، آهن و منیزیم است که به ایمنی و سلامت کلی بدن کمک می‌کند.

بهبود دهنده هضم

محتوای بالای فیبر موجود در جو دوسر می‌تواند به تقویت سلامت دستگاه گوارش کمک کند و منظم بودن حرکات روده را تضمین کرده و در جهت بهبود سلامت روده و رفع مشکلاتی مانند یبوست عمل کند.

تنظیم کننده قند خون

فیبر محلول موجود در جو دوسر به تنظیم سطح قند خون کمک می‌کند و باعث آزادسازی پایدار انرژی و کاهش بالقوه هوس غذا خوردن می‌شود.

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا