تحریم های آمریکا تلفات زیادی را در حوزه سلامت جهانی موجب شد

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان در هفتاد و پنجمین مجمع جهانی بهداشت، در اعتراض به تحریم های آمریکا علیه دولت ها، گفت: بانک های یکجانبه آمریکا و تحریم های اقتصادی این کشور، نظام سلامت جهانی را به هم ریخته است.

به گزارش اخبار ایران من، دکتر. بهرام عین اللهی در ادامه سخنان خود در کنفرانس بین المللی ژنو افزود: سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک سازمان جهانی متشکل از کشورهای عضو، نباید درگیر سیاست و سیاست باشد.

او مردم عادی را نیز تشویق کرد تا در حل این وظیفه بزرگ شرکت کنند: “یکی از کارهایی که شما و سایر مردم می توانید انجام دهید این است که فشار را ادامه دهید… تصمیمات دشواری برای دولت خواهد بود.”

وزارت بهداشت افزود: جمهوری اسلامی ایران در زمانی تصمیم به تولید واکسن گرفت که بیشترین آسیب را از اپیدمی کووید 19 داشت و دسترسی به واکسن و تجهیزات پزشکی محدود بود و اقدامات اجرایی آمریکا عوارض کووید را افزایش داد. دسترسی به واکسیناسیون و برنامه ریزی و پاسخ بهتر به شرایط اضطراری نوظهور و آینده را فراهم می کند.

به گزارش وبدا، همه دکتر. بهرام عین اللهی به عنوان «وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی» در هفتاد و پنجمین کنفرانس جهانی بهداشت به شرح زیر است:

“به نام خدا

رئیس عزیز

افتخارات شما

خانم ها و آقایان

من با دبیرکل سازمان جهانی بهداشت موافقم که صلح یک شرط بهداشتی است. وقتی جنگ شروع شود، قحطی و طاعون خواهد آمد.

اما جنگ فقط موضوع اسلحه و مهمات نیست. جنگ های اقتصادی و اقتصادی همچنان به سلامتی آسیب می زند. افزایش بانک های ایالات متحده و تحریم های اقتصادی منجر به زیان های قابل توجهی در سلامت جهانی شده است.

اپیدمی کووید 19 نشان داده است که چگونه سیستم های بهداشتی در برابر شرایط اضطراری در سراسر جهان آسیب پذیر هستند. ما در سومین سال از بدترین بحران بهداشتی قرن قرار داریم.

یکی از مهمترین جنبه های اپیدمی، شناخت اهمیت سیستم های بهداشتی پایدار است. طاعون و اثرات آن فقط یک تهدید سلامتی نیست، بلکه تهدیدی برای صلح و امنیت است.

در این راستا، سازمان جهانی بهداشت معتقد است که سلامت عمومی کلید صلح و امنیت در جامعه است. بنابراین، قطعنامه های مجمع عمومی سازمان جهانی بهداشت، نقش سلامت در ارتقای صلح را مهم ترین عامل در دستیابی به مراقبت های بهداشتی همگانی ذکر می کند.

سیستم بهداشت جهانی پیچیده و پایدار است و نتوانسته است دسترسی به واکسن ها و سایر نیازهای پزشکی را فراهم کند. به همین دلیل تاکید می کنیم که ناهماهنگی در تهیه واکسن با ساخت واکسن خانگی قابل رفع است.

سازمان جهانی بهداشت باید به ایفای نقش در کمک به ایمن سازی برابر، تولید خانگی و خوداتکایی جامعه ادامه دهد. ما برای ترویج توسعه واکسن های خانگی، در دسترس بودن و کیفیت آنها، داروهای ایمن و مقرون به صرفه و سایر موارد بهداشتی تلاش خواهیم کرد.

دوستان عزیز

جمهوری اسلامی ایران در زمانی تصمیم به تولید واکسن گرفت که بیشترین آسیب را از اپیدمی کووید 19 داشت و شانس تهیه واکسن و تجهیزات پزشکی کم بود و اتحادیه های اجباری در آمریکا باعث افزایش اثرات کووید 19 شد. ایده ای که دسترسی را فراهم کرد. واکسن را رعایت کنید و برای آماده شدن و پاسخگویی به شرایط اضطراری فعلی و آینده برنامه ریزی کنید.

در آن زمان بزرگترین کمپین واکسیناسیون تاریخ در جهان انجام شد، اما بسیاری از کشورهای با درآمد متوسط ​​و کم درآمد هنوز نتوانستند.

آقا آقا

سازمان بهداشت جهانی به عنوان یک سازمان جهانی متشکل از کشورهای عضو، نباید درگیر سیاست یا وابستگی های سیاسی شود. مایلم تاکید کنم که ایران با هرگونه تغییر در مقررات بین المللی بهداشت 2005 مخالف است و آن را رد می کند. امیدواریم هر گونه تغییری پس از بررسی دقیق ایده ها انجام شود.

آقا آقا

اگرچه ما شاهد کاهش و ثبات در بسیاری از زمینه ها هستیم، اما درسی که از این موضوع گرفته ایم این است که هیچ منطقه، هیچ کشور یا مردمی نمی توانند در امان باشند مگر اینکه همه ما در امنیت باشیم.

با تشکر از توجه شما.”

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا