اقتصادی

چرا برخی سایت‌ها بلیت پروازهای اربعین را گران‌تر می‌فروشند؟

سخنگوی ایران‌ایر گفت: برخی سایت‌ها ظرفیت موجود پروازهای اربعین را که اکنون در سایت هما با نرخ مصوب قابل دسترس است، با قیمت بالاتر عرضه می‌کنند و مابه‌التفاوت را به‌ عنوان کارمزد برای خودشان بر می‌دارند.

به گزارش اخبار ایران من، حسام قربانعلی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به فروش بلیت پروازهای اربعین از وب‌سایت iranair.com بیان کرد: با توجه به اتصال شبکه فروش ما به درگاه پرداخت شاپرک و دریافت کدهای امنیتی و تاییدی، امکان خرید بلیت توسط هیچ رباتی وجود ندارد.

وی با اشاره به شگرد سایت‌های متخلف برای فروش پروازهای اربعین توضیح داد: این سایت‌ها شبکه فروش گسترده‌تری در فضای تحت وب دارند و پروازهای موجود هما را که اکنون برای همه قابل دسترسی است، ‌در وب‌سایت‌ خودشان با قیمت بالاتر عرضه می‌کنند، بلافاصله پس از دریافت اطلاعات مسافر، بلیت را از سایت هما خریداری کرده و مابه‌التفاوت را به‌عنوان کارمزد برای خودشان بر می‌دارند.

سخنگوی شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه در حال حاضر ۴۰ درصد ظرفیت پروازهای اربعین به‌ فروش رسیده است، گفت: تکمیل ظرفیت در سایت هم به معنای اتمام موجودی سایت نیست و رفته رفته تخصیص پیدا می‌کند و ما نسبت به عرضه مقطعی روزانه بلیت در دو نوبت صبح و عصر اقدام می‌کنیم. 

قربانعلی درباره مشکلات خرید هنگام دریافت لینک پرداخت، اظهار کرد: ‌در زمان پرداخت ممکن است ارسال لینک پرداخت با مشکل مواجه شود؛ به علت تقاضای زیاد نسبت به عرضه این اتفاق ممکن است که چندین کاربر برای خرید بلیت یک مسیر اقدام کرده‌ باشند و یکی از کاربران زودتر از بقیه موفق به خرید آن بلیت شده باشد و لینک پرداخت از دسترس خارج شده یا با خطا مواجه شود.

وی خاطرنشان کرد: خواهش می‌کنیم از همه مردم که بلیت‌هایشان را از مسیرهای اعلام‌شده و با همین قیمت مصوب و بدون پرداخت یک ریال بالاتر تهیه کنند. ما بلیت‌ها را در روزهای ۱۶ تا ۲۰ شهریور با قیمت ۲.۵ میلیون تومان عرضه کردیم.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا