اقتصادی

هجوم دلالان برای فروش امتیاز مسکن ملی

اگرچه موضوع فروش واحدهای طرح ملی مسکن در صفحات صفحه وجود ندارد، اما بنگاه‌های معاملات ملکی همچنان در حال خرید و فروش طرح‌های سیاست‌گذاری هستند، در حال حاضر برخی از شهروندان به عنوان کارگزار این طرح‌ها عمل می‌کنند. مشکلات قانونی برای خریدار یک فروشنده است.

به گزارش اخبار ایران من، روزنامه «اعتماد» نیز در گزارشی نوشت: «آنگونه که مسئولان وزارت راه و شهرسازی اعلام کرده‌اند، «تلاش‌های تومانی برای ضبط صدها میلیون مجوز دولتی و ممنوعیت اقدامات درخواست‌کنندگان از طریق دادخواست اجرا می‌شود». و سردفتران خانه به خانه و مشاوران خانه به خانه.» این روند با مشارکت دنبال می شود.

فروش مجوز خانه به چند نفر

مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس اخیراً در گفت‌وگویی گفته است: «خرید و فروش ملک مشکلات زیادی را در محاکم قضایی ایجاد می‌کند و ما اصرار داریم و امیدواریم که دستگاه‌های دولتی اجازه ندهند که این اتفاق بیفتد. لازم است. خانه دولتی برای خرید انتخاب نمی شود برخی از مشاوران املاک مجوز را به تعدادی افراد می فروشند و در این موارد غیرقانونی خریداران متضرر می شوند.

دیروز یکی از رسانه ها به ارقام اعلام شده برای فروش ملک اشاره کرد و نوشت که در شهر هشتگرد که قیمت مسکن آنلاین حدود 300 میلیون تومان است، مجوزهای طرح ملی مسکن به فروش می رسد. بالای 150 میلیون تومان. در شهر پردیس اما هزینه مسکن عمومی بسیار بیشتر از شهرهای دیگر است. در سطح شهر هر نقطه از طرح مذکور تا سقف 300 میلیون تومان به فروش می رسد. خریدار نیز برای اطمینان از تحویل کالا به فروشنده، سندی مبنی بر تایید مبلغ 700 میلیون تومان دریافت می کند. در دماوند پلان خانه روستایی با قیمتی حدود 150 میلیون تومان به فروش می رسد.

عباس اکبرپور، کارشناس بازار مسکن در خصوص خرید و فروش غیرمجاز واحدهای طرح ملی مسکن، فکر اجرای طرح ملی مسکن را که باید در وزارت راه و شهرسازی و دولت انجام شود، جای سوال دارد. دولت همچنان در تلاش است تا در این پروژه ساختمانی مشارکت کند.

یک کارشناس بازار املاک با تاکید بر اینکه 80 درصد اقتصاد ایران دولتی است، گفت: برخی از مردم همیشه به این ثروت می چسبند و با ثروت زندگی می کنند و در شرایطی که نظام ارزان و بالقوه ناپایدار است، به هر نحوی از ایده های خود استفاده می کنند. .

اکبرپور افزود: سیستم مالی دولت در هیچ کشوری در دنیا موفق نبوده و در چین که خارج از شهرها ساخته می شود، امروز می بینیم که خانه ها خالی از سکنه شده و به یک شهرک سرسام آور تبدیل شده است. هیچ کس آنجا زندگی نمی کند

فروشنده اصرار به خرید و فروش ملک داشت

وی گفت: تاکنون عده ای که مشمولان مشمولان طرح ملی مسکن هستند از این موضوع استفاده کرده و بنگاه های خود را می فروشند، طرح ها و دلال هایی که برای گرفتن این امتیازها راهی پیدا می کنند.

با تاکید بر اینکه رشد اقتصاد دولتی، کارشناس بازار املاک و مستغلات به سادگی به رشد سیستم مدیریت املاک و مستغلات دست خواهد یافت. سیستم مدیریت املاک سیستم مدیریت املاک سیستم مدیریت املاک و حتی پیش از این هم گفته می شد که کمک حق طبیعی هر مرد ایرانی است چه داشته باشد چه نداشته باشد اما دیدیم محدودیت هایی ایجاد شد و شروع به ثبت نام داخلی کرد. بدون تشریفات قانونی کار کنند و این روند به روی دلالان باز شود، می بینیم که آنها راهی برای کسب سود در این زمینه پیدا کرده اند.

اکبرپور ادامه داد: به عنوان مثال یک خانواده جوان بی خانمان که امروز فرصت ثبت نام در طرح ملی مسکن را داشتند، ممکن است به دلیل عدم اعتقاد به ساخت این نوع مسکن و به دلیل اینکه عجیب نیست، ملک را بفروشند. در حال حاضر مشخص نیست که او پس از خروج از خانه چه خواهد کرد.

این کارشناس املاک افزود: متأسفانه با توجه به گرانی های کنونی و عدم امید به آینده اقتصادی کشور، بخش زیادی از مشترکان در این برنامه مجوز خود را به فروش می رسانند و ذینفعان چندین بار این فرصت را خریداری می کنند.

وی افزود: اگر این خدمات به صورت منظم و در دست متخصصان و بدنه تخصصی و ادارات آنها ارائه نشود، غالباً حوزه کسب و کار را گسترش می دهند.

اکبرپور افزود: موارد مشابهی در صنعت خودرو اتفاق افتاده است که خودروهایی که به دلیل کمبود تجهیزات تعمیر یا معیوب نشده اند، از قبل به فروش می رسند و خودروهایی که وارد می کنند قیمت بسیار بالاتری دارند. متأسفانه باید گفت که این اقتصاد یک صندوق دولتی است و نمونه های زیادی از این قبیل تصمیمات در دولت وجود دارد.

ثبت نام در مسکن آنلاین بسیار راحت تر از خانه های روستایی بود

یک کارشناس بازار املاک گفت: ثبت نام مسکن آنلاین ساده تر از خانه های روستایی است. .

اکبرپور ادامه داد: در مورد مسکن در کشور، وزارت راه و شهرسازی به مردم قول سود و منفعت ساخت و ساز را داده است و مردم انتظار دارند نسبت به مسکن آنلاین کارآمدتر باشند و این امر منجر می شود. در مورد خرید و فروش.» امتیاز دوباره رشد خواهد کرد.

وی افزود: با توجه به نرخ بالای تورم در کشور و نرخ تورم بالا، اگرچه تورم بالای 50 درصد دور از دسترس نیست، اما امروز خریداران انتظار سود بیشتری نسبت به آنلاین دارند. . “زندگي كردن.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا