اخبار استانی

تنها دغدغه ما معرفی نامزدهای اصلح به مردم است

اخبار ایران من/خراسان رضوی سخنگوی ائتلاف مردمی عدالت گفت: ائتلاف مردمی عدالت بر شایسته‌سالاری در مجلس و شایسته‌گزینی در انتخابات تاکید ویژه دارد و معرفی نامزد اصلح به مردم را وظیفه خود می‌داند.

رقیه فاضل امروز ۲۳ بهمن ماه در نشست خبری ائتلاف مردمی عدالت که در دفتر این تشکل برگزار شد، با بیان اینکه این ائتلاف از انتخابات شورای شهر سال ۱۴۰۰ وارد کار شد و بر حریت، استقلال، دغدغه عدالت و عدم سهمیه‌بندی تاکید دارد، اظهار کرد: برای انتخابات امسال شورای مرکزی ائتلاف تشکیل شد، سپس کمیته ارزیابی داوران از بین اعضای شورای مرکزی انتخاب شدند و تاکید شد که سهمیه‌بندی وجود نداشته باشد. ائتلاف فراخوان به نامزدها دادیم و نهایتا اکنون به لیستی ۱۲ نفره برای انتخابات مجلس در مشهد و کلات رسیده‌ایم. آقایان ظهوریان، پژمان‌فر، نخعی، معتمدی‌فر، اخلاقی، کیارزم، عرفان، عظیمی‌راد، خانم نجفی، آقای حجازیان، خانم رحمانی و آقای عاصفی به ترتیب اعضای لیست ما هستند و لیست نهایی از میان این افراد و با در نظر گرفتن شاخص‌های عملکرد سیاسی، ساده‌زیستی، دوری از زدوبند قدرت و ثروت و مهمتر از همه عدالت بسته خواهد شد.

وی افزود: ائتلاف مردمی عدالت تاکید دارد کاندیداهای انتخاب‌شده باید عدالت‌خواه، مبارز جدی با مفاسد اقتصادی و سیاسی و دارای توجه ویژه به مستضعفین باشند. ما انتخابات را مسیری می‌بینیم که در پایان آن باید عده‌ای به نمایندگی از مردم عدالت را برقرار کنند. ائتلاف مردمی عدالت به‌ عنوان یک حلقه میانی در عرصه سیاست حضور و تأکید بر حجیت شرعی برای انتخاب اصلح دارد و وجه حضور خود را مشورت مردم می‌داند. ما بر تکثر لیست و  عدم انحصارگرایی تأکید می‌کنیم، همچنین ائتلاف مردمی عدالت هیچ تأکیدی بر شخص یا نهاد خاصی ندارد.

سخنگوی ائتلاف مردمی عدالت ابراز عقیده کرد: ما برای حمایت از نامزدها شاخص‌های متفاوتی داریم. به‌ طور مثال اگر بر شاخص ساده‌زیستی تاکید می‎کنیم، افرادی را که در انتخابات مجلس قبل با حجم زیادی از تبلیغات حاضر شده بودند را رد کردیم.

فاضل با بیان اینکه ما سعی کرده‌ایم تا از مشهورات دور باشیم و حتی برای نمایندگان کنونی مجلس هم سهمیه جدا در نظر نگرفته‌ایم، اضافه کرد: ائتلاف مردمی عدالت فراخوانی به مردم داده است که اگر برای هر نامزد، مسئله‌ای را می‌بینند که فراتر از خطوط قرمز ماست، به ما اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه علی‌رغم اینکه جوان‌گرایی موضوع مهمی است اما برای ما ملاک عمل نبوده، عنوان کرد: برای ما جنسیت، سن، قومیت و انتصاب سیاسی یک جریان یا تشکل ملاک نبوده، زیرا دغدغه ما رأی‌آوری نیست. دغدغه لیست مردمی عدالت، معرفی افراد اصلح به مردم است.

سخنگوی ائتلاف مردمی عدالت تصریح کرد: ائتلاف مردمی عدالت بر شایسته‌سالاری در مجلس و شایسته‌گزینی در انتخابات تاکید ویژه دارد و معرفی نامزد اصلح به مردم را وظیفه خود می‌داند.

به لحاظ سیاسی با وضعیت مطلوب فاصله داریم

در ادامه‌ی این نشست سعید شعرباف، عضو شورای مرکزی ائتلاف مردمی عدالت نیز با بیان اینکه این جریان بیش از ۲۷ سال با عناوین مختلف در مشهد حضور داشته و صرفا تشکلی در آستانه انتخابات نیست، گفت: جریان‌هایی که همیشه بر اساس نگاه‌های شب انتخاباتی لیست بسته‌اند، علاقه‌مند هستند تا جریان‌های دیگر با آنان وارد مناظره نشوند. از مجلس پنجم سویه این جریان در مشهد مشخص بوده است.

وی تاکید کرد: ما تلاش کردیم با شاخص‌های مجهول کار نکنیم. ائتلاف عدالت مردمی اعتقاد دارد باید با همراهی مردم و با هزینه کم کار کند. مبانی و شاخص‌های ما با عدد و رقم معلوم است و شفاف در اختیار نخبگان قرار دارد.

عضو شورای مرکزی ائتلاف مردمی عدالت در دفاع از لیست ارائه‌شده توسط این ائتلاف، بیان کرد: ما پاسخگوی انتخاب خود هستیم. پاسخگویی، شفافیت، مشارکت، تکثرجویی و رقابت عناصری است که در فضای انتخابات گم شده است. اگر با شاخص‌های خود به لیستی رسیده‌ایم که اشتراکاتی با لیست‌های دیگر دارد، هیچ ابایی از این موضوع نداریم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا