اقتصادی

چطور گوشی دزدیده‌شده یا گم‌شده را پیدا کنیم؟

هیچکس نمی تواند زمان سرقت یا مفقود شدن تلفن همراه خود را پیش بینی کند، بنابراین کارشناسان تاکید می کنند که بهتر است افراد هنگام خرید تلفن همراه نکاتی را رعایت کنند تا در صورت بروز اتفاقی بتوانند گوشی خود را زیر نظر داشته باشند.

به گزارش اخبار ایران من، مراقب تلفن همراه خود باشید و سعی کنید تا حد امکان از آن در جاده ها و مکان های خطرناک استفاده نکنید و به تماس های خود به صورت هندزفری پاسخ دهید. زیرا از دست دادن تلفن همراه نه تنها ضرر مالی نیست، بلکه باید وقت خود را صرف پیگیری مسائل حقوقی کنید.

اما احتمالا برای همه اتفاق افتاده است که تلفن همراه یا نزدیکانشان به سرقت رفته یا گم شده باشد. اما مشکل اینجاست که این اتفاق بیفتد؟ چگونه یک تلفن همراه را قبل از گم شدن ردیابی کنیم؟

شاید دانستن راه‌حل‌ها قبل از گم شدن یا دزدیده شدن تلفن و راه‌حل‌های بعد از تماس می‌تواند به مردم کمک کند تا آن را پیگیری کنند.

هیچ کس مطمئناً نمی داند که تلفن همراه او ممکن است به سرقت رفته یا گم شود، بنابراین بهتر است پس از خرید تلفن همراه نکاتی را دنبال کنید تا در صورت وقوع، بتوانید تلفن همراه خود را ردیابی کنید.

ثبت نام: یکی از مهمترین جنبه های خرید تلفن همراه ثبت نام است. ثبت تلفن همراه از تغییر مالکیت گوشی یا استفاده از آن با سیم کارت متفاوت توسط سارقان و سوء استفاده کنندگان جلوگیری می کند.

قفل: به یک قفل در رایانه خود فکر کنید. قفل های مختلف مانند شماره، الگو، اسکنر اثر انگشت و … دسترسی افراد مخرب به اطلاعات داخل تلفن همراه شما را آسان می کند.

به گزارش صفحه دوم اپراتور موبایل، Find My iPhone را برای کاربران اپل فعال می کنم: اگر کاربر iOS هستید، بهتر است Find My iPhone را باز کنید. این ویژگی به شما این امکان را می دهد که در صورت گم شدن گوشی با GPS آن را ردیابی کنید یا در صورت نیاز تمامی اطلاعات ذخیره شده را حذف کنید. برای استفاده از امکانات زیر باید جی پی اس و اینترنت موبایل را روشن کنید با اپل آیدی در آیفون یا آیپد خود وارد شوید. به تنظیمات بروید و روی Apple ID کلیک کنید. وارد iCloud شوید و Find My iPhone را اجرا کنید.

Android Device Manager را برای کاربران اندرویدی راه اندازی کنید، این مانند ویژگی Find My iPhone است که برای کاربران اندروید ارائه شده است. با فعال کردن این قابلیت می‌توانید گوشی اندرویدی خود را کنترل کنید، تماس برقرار کنید، اطلاعات آن را حذف کنید یا قفل صفحه را تنظیم کنید. اگر از آخرین نسخه اندروید استفاده می کنید، مراحل زیر را انجام دهید و سپس Android Device Manager را اجرا کنید.

تنظیمات > امنیت > امنیت دیگر > مدیر دستگاه > مدیر دستگاه اندروید

Find My Device Network: گوگل در حال کار بر روی قابلیتی به نام “Find My Device Network” است. این امر ردیابی گوشی های اندرویدی را آسان می کند. ممکن است، لازم نیست به عنوان مدیر دستگاه Android به حساب Google خود متصل شوید. این ویژگی به شما امکان می دهد گوشی اندرویدی خود و سایر گوشی های اندرویدی خود را نظارت و مکان یابی کنید.

اگر گوشی ما را دزدیدند چه کنیم؟

ساده ترین راه این است که با تلفن همراه خود تماس بگیرید. اگر تلفن شما گم شده باشد، ممکن است یک تماس از کسی که در نزدیکی شماست بخواهد آن را پیدا کند و به شما بدهد.

سامانه پیامکی اپراتورها به کاربران کمک می کند گوشی های گم شده یا دزدیده شده خود را ردیابی کنند.

همیاب 24: همیاب 24 سامانه ملی ردیابی گوشی های سرقتی است. اگر گوشی شما به سرقت رفت یا مفقود شد، شناسه IMEI آن را در همیاب 24 وارد کنید. با این کار پیام های تلفن همراه شما به پلیس، مرزبانی، آژانس ها و اپراتورهای مخابراتی سراسر کشور ارسال می شود و در صورت پیدا شدن به شما اطلاع داده می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا