فرهنگی

آمار بازدیدکنندگان از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی در نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد

آمار بازدیدکنندگان از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی در  نوروز ۱۴۰۳ اعلام شد

آثار تاریخی استان فارس با ثبت ۱۱۰ هزار و ۸۷۷ بازدیدکننده، بیشترین مخاطب را در دومین روز از فروردین ۱۴۰۳ داشته‌اند.

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، از فروش ۶۸۹ هزار و ۲۱۹ قطعه بلیت برای موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی تحت پوشش این وزارتخانه در روز دوم فروردین‌ماه جاری خبر داد و اعلام کرد: تعداد ۴۹۴ هزار و ۴۱۷ بازدیدکننده در این روز از موزه‌ها و اماکن فرهنگی تاریخی بازدید کردند.

براساس پایش انجام شده از آمار روز دوم فروردین، استان‌های فارس (۱۱۰ هزار و ۸۷۷ نفر)، اصفهان (۵۴ هزار و ۲۶۶ نفر)، تهران و موزه‌های ستادی (۳۷ هزار و ۶۵۷ نفر)، خوزستان (۲۰ هزار و ۹۰۵ نفر) و خراسان رضوی (۱۸ هزار و ۵۴۶ نفر)، استان‌های پرمخاطب به لحاظ بیشترین میزان بازدیدکننده هستند.

در میان موزه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور از لحاظ بیشترین تعداد بازدیدکننده هم حافظیه با ۳۲ هزار و ۹۰۸ مخاطب، رتبه نخست را داراست. پس از آن پایگاه میراث جهانی تخت جمشید با ۲۴ هزار و ۴۷۵ نفر، سعدیه با ۱۸ هزار و ۹۰۶ نفر، مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد با ۱۵ هزار و ۴۸۰ نفر، باغ فین با ۱۳ هزار و ۲۳۰ نفر، کاخ‌موزه چهلستون با ۱۲ هزار و ۵۲۳ نفر، پاسارگاد با ۱۱ هزار و ۳۲۷ نفر، عمارت عالی‌قاپو با ۱۱هزار و ۲۴۰ نفر، ارگ کریم‌خانی با ۱۱ هزار و ۱۵ نفر و مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان با ۱۰ هزار و ۵۱۱ نفر، در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

در استان تهران، مجموعه فرهنگی‌تاریخی سعدآباد با تعداد ۱۵ هزار و ۴۸۰ نفر بازدیدکننده و تعداد ۶۷ هزار و ۲۱۲ بازدید، مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان با ۱۰ هزار و ۵۱۱ نفر بازدیدکننده و ۶۱ هزار و ۹۸۸ بازدید، مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران با ۸ هزار و ۹۸ نفر بازدیدکننده و ۳۳ هزار و ۸۹بازدید، موزه ملی ایران با ۲ هزار و ۴۰۲ نفر بازدید کننده و ۴ هزار و ۸۰۴ بازدید، به ترتیب دارای بیشترین بازدیدکننده و میزان بازدید‌ها بوده‌اند.

بخش فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا