اقتصادی

کرمان در اقتصاد بدون نفت برای کشور الگوست

اخبار ایران من/کرمان زنجیره‌های معدنی در استان و سایر مناطق کشور به خوبی در حال شکل‌گیری است و اگر به دنبال اقتصاد بدون نفت هستیم، قطعا این مسیری که کرمان به خوبی پشت سر گذاشته، برای کشور الگوست.

داود منظور صبح امروز ۱۲ بهمن ماه در شورای مشترک اداری، برنامه‌ریزی و گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمان با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: مردم ایستادند و به آرمان‌های انقلاب وفادار ماندند.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا بیان کرد: کرمان نسبت به دیگر استان‌ها ویژگی ممتازی دارد زیرا نقش آفرینی‌هایی در دوره سازندگی و دوران دفاع مقدس و فعال کردن ظرفیت‌های اقتصادی کشور داشته است.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور با بیان اینکه خداوند نعمت‌های زیادی به استان کرمان عطا کرده و مردم از این ظرفیت‌ها استفاده کرده‌اند، گفت: بیش از ۵۰ درصد ارزش افزوده معادن کشور در کرمان است و این استان نشان داد که به صورت بومی می‌توان زنجیره تولید را کامل توسعه داد و از خام فروشی جلوگیری کرد.

وی افزود: زنجیره‌های معدنی در استان و سایر مناطق کشور به خوبی در حال شکل‌گیری است و اگر به دنبال اقتصاد بدون نفت هستیم، قطعا این مسیری که کرمان به خوبی پشت سر گذاشته، برای کشور الگوست.

وی ادامه داد: بخش خصوصی کرمان نمونه است و حدود ۸۵ درصد فعالیت‌های اقتصادی در استان توسط بخش غیردولتی انجام می‌شود و این آرزوی دیرینه کشور بوده که از اقتصاد دولتی به اقتصاد مردم‌پایه حرکت کنیم و این یعنی اجرای سیاست‌های اصل ۴۴ قانون اساسی و استان کرمان یک نمونه بی بدیلی در این رابطه است.

منظور با اشاره به اینکه شورای گفت و گوی استان کرمان رتبه اول کشور را دارد، اظهار کرد: بایستی طرح‌های توسعه‌ای که در بخش معدن و صنعت است هر چه زودتر به بهره‌برداری برسند و کمک بکنند به اینکه سهم استان کرمان در تولید ناخالص داخلی متمایز از گذشته رشد کند و اکنون این سهم از ۳.۱ به چهار درصد افزایش یافته است.

ادامه دارد…

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا