اقتصادی

جزییات طرح جهش تولید در دیم‌زارهای خوزستان

اخبار ایران من/خوزستان معاون توسعه کشت نباتات جهاد کشاورزی خوزستان گفت: هدف اصلی این طرح جهش در توسعه بخش کشاورزی در منطقه، جهش در مزارع باران و دستیابی به ثبات در تولید محصولات مدرن است. به ویژه در زمینه گندم. .

تورج نوروزی در گفت وگو با اخبار ایران من، اظهار کرد: طرح جهش به سمت تولید در کشتزارها یکی از برنامه های اصلی وزارت جهاد کشاورزی در حوزه کشاورزی است که بخش بزرگی از مناطق کشور به ویژه مناطق را تحت تاثیر قرار می دهد. که باران دریافت می کنند . هدف نهایی این طرح دستیابی به ثبات تولید در محصولات مدرن کشور به ویژه در حوزه گندم است.

وی همچنین بهترین روش پرش در دیم ها را انجام داد و افزود: در این طرح کمک، حمایت، پشتیبانی، تامین نهاده ها و ابزارها بر عهده مرکز مالی است. دستور حضرت امام (ره) و بحث های فنی با زراعت ایشان بر عهده وزارت جهاد کشاورزی است که با یکسری روش های فنی و خاص و روش های خوبی که باید از طرف کشور انجام شود انجام خواهد شد. از باران

نوروزی در خصوص فناوری ای که در این طرح اجرا می شود، گفت: یکی از این روش ها، ورود برخی از انواع آب باران اصلاح شده ویژه به دیم است تا بتوانیم کشاورزی بهتری در دیم داشته باشیم و دیگری استفاده از آن است. . ما باید ابزار و تجهیزات لازم را برای تحقق این امر فراهم کنیم.

معاون رئیس جهاد کشاورزی خوزستان در خصوص اصلاح محصولات زراعی افزود: در دو سالی که از شروع کار می گذرد، به بسیاری از کشاورزان ابزاری داده شد تا سود کم به دست آورند تا بتوانند تجهیزات مخصوص کشاورزی و باران را برای استفاده بخرند. در زمینه .

وی در خصوص روش های زراعت و تغییر روش های کشاورزی در دیم ها گفت: در این زمینه کشاورزی در امتداد دامنه بارندگی ها انجام می شود تا از فرسایش خاک در مناطقی که بارندگی می بارد جلوگیری شود، نفوذ آب بهبود یابد و تولید و آب افزایش یابد.

نوروزی در خصوص تغذیه مزارعی که بارندگی دارند افزود: تغذیه خاک در این مناطق بسیار حائز اهمیت است زیرا کشاورزی در مناطقی که بارندگی مشکل بزرگی دارد و طبیعتاً باید تا حد امکان به این تغذیه در این مناطق دامن بزنیم. برای مقابله با این درگیری ها

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی خوزستان گفت: طرح افزایش عملکرد در مزارع دیم برای سومین سال در سال 1402 ایجاد می شود که در سال اول اجرا، این طرح در سطح حدوداً احداث شد. 15 هزار هکتار در هشت شهرستان مرزی زاگرس است و در سال زراعی گذشته این طرح در سطح 54 هزار هکتار از مزارع خوزستان که حاوی گندم است ایجاد شد. جو، کلزا، کاملیا و سبزیجات و حبوبات عمده ترین محصولات کشت شده در این کشورها هستند.

نوروزی با بیان اینکه سال گذشته علیرغم خشکسالی بهترین نتیجه از سیستم تولید پرش حاصل شد، گفت: سال گذشته خشکسالی شدید و توزیع نامناسب باران وجود داشت اما شرایط بسیار بهتر از بارندگی بود مکان های مشابه. خارج از سیستم.”

وی بیان کرد: طرح در سال سوم برنامه در سطح بیش از 100 هزار هکتار از مزارع خوزستان در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم بهترین کار را در این زمینه انجام دهیم.

معاون رئیس جهاد کشاورزی خوزستان گفت: رمز موفقیت ما در دیم پایداری تولید محصولات دیم از طریق تناوب زراعی مناسب در مزارع، روش های کشت، تغذیه و استفاده از محصولات دیم اصلاح شده است. .

آقای نوروزی با بیان اینکه سالانه بیش از 4 میلیون هکتار کشت دیم در کشور وجود دارد، تصریح کرد: اگر بتوانیم به ثبات و ثبات در کشت گندم در این کشورها دست یابیم، این موضوع از نظر اهمیت بسیار زیادی خواهد داشت. از غذا و خودکفایی کشور. به اندازه کافی در مهمترین چیزها، به ویژه برای گندم، گام بزرگی خواهد بود.

وی همچنین گفت: کشور ما کشوری بسیار گرم و بی باران است و باید از آنچه داریم عملکرد بالایی داشته باشیم یعنی در هکتار عملکرد خوبی داشته باشیم. همچنین دیم ها مناطقی هستند که نسبت به مزارع آبی به خوبی از آنها مراقبت نشده است و امیدواریم با استفاده از روش های خاص و حمایت های مالی خوبی که در ماشین آلات صورت می گیرد و جذب ادوات کشاورزی و کارگران ویژه باران، علاوه بر حمایت های معنوی که در مزارع اتفاق می افتد، می توانیم عملکرد خوبی نسبت به زمین های دیم داشته باشیم.

معاون رئیس جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه در این طرح از نظر بیمه شدن کشاورزان دیم گفت: منابع تامین شده و حمایت های زیادی تحت عنوان بیمه شدن کشاورزان صورت گرفته است تا کشاورزان تشویق و ترغیب به حمایت شوند. محصولات آنها

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا