اقتصادی

روسیه به دلار زدایی ادامه می دهد

سهم اسکناس های دلاری در سبد ارزی روسیه دوباره کاهش یافت.

اخبار ایران من به نقل از اسپوتنیک گفت: دلار بلند مدت روسیه در ماه های اخیر افزایش یافته است. در ابتدای ماه ژوئیه ، این کشور 569 میلیارد دلار طلا و ارز داشته است و از ماه گذشته 2.7 میلیارد دلار تا ماه گذشته رسیده است. روسیه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 50 میلیارد دلار به ذخایر طلا و خارجی خود اضافه کرده است.

ذخایر طلای و خارجی روسیه برای چهار سال گذشته رو به افزایش بوده است و مقامات بانک مرکزی انتظار دارند این امر باعث کاهش ناپایداری و آسیب پذیری بازار در برابر خطرات خارجی مانند تحریم ها شود.

از اول ژوئیه ، درآمد ارزی از ماه گذشته با 0.1 درصد کاهش به 438 میلیارد دلار رسید ، در حالی که ذخایر طلا با 2.5 درصد افزایش به 130.8 میلیارد دلار رسید.

سه سال پیش ، روسیه که 105 میلیارد دلار در بازار گنج داشت یکی از بزرگترین پیمانکاران جهان بود اما تاکنون حدود 96 درصد سود داشته است.

ژاپن و چین بزرگترین موسسات مالی گنجینه ایالات متحده با دارایی بیش از 1 تریلیون دلار هستند. انگلیس سومین کشور در جهان است.

اولگ کوزیمین ، اقتصاددان موسسه سرمایه رنسانس گفت: “فکر می کنم بانک مرکزی برای تقویت ذخایر طلای خود سرمایه گذاری در طلا را آغاز کند.” اختلاف بیشتر با واشنگتن می تواند به معنای آن باشد که میلیارد دلار در روسیه خارجی برای طلا مبادله می شود.

در حال حاضر طلا 20٪ از ذخایر ارزی و 22٪ از ذخایر ارزی در روسیه را شامل می شود. سهم دلار ذخایر ارزی روسیه در اواسط سال 2017 22 درصد بود. بانک مرکزی روسیه در ماه فوریه تنها 40 درصد از خریدهای خود از طلا و بانکهای مرکزی در جهان را به خود اختصاص داده است.

طبق اعلام بانک مرکزی روسیه ، در پایان ماه مارس ، به عنوان راهی برای تبدیل ارز خارجی ، ذخایر طلای این کشور به حدود 2300 تن به ارزش 120 میلیارد دلار افزایش یافته است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا