اقتصادی

چاپ مستقیم روی مواد غذایی با دستگاه ایران‌ساخت

رشد فناوری دیجیتال در این کشور امکان چاپ مستقیم از مواد غذایی را با استفاده از جوهر خوراکی فراهم کرده است.

به گزارش اخبار ایران من، این امر نیاز به استفاده از چرم که یک پدیده مدرن است را از بین می برد و بار آن را کاهش می دهد. برخی از این ویژگی ها شامل کارتریج منبسط شده و سر قابل شستشو است. این ویژگی باعث می شود که سطح نهایی کیفیت کار در این چاپگرها با کیفیت تصویر یکسان باشد.

مهمترین عامل فاصله چاپ است که نباید خیلی زیاد یا خیلی کم باشد. زیرا خطای یک میلی متری کار چاپ را غیرممکن می کند. دقت بالای محصولات ساخت ایران باعث شده است که روکش آن بسیار بالا باشد، گویی روی کاغذ و شیشه استفاده شده است.

این چاپگر بدون در نظر گرفتن طول و شکل هندسی، تصویر یا متن را مستقیماً روی انواع غذاها مانند کیک، خامه، فوندانت، پاستا، بیسکویت، نان، شکلات، نوقا، شیرینی و خمیر شکر چاپ می کند.

پرس غذا همتای داخلی ندارد و به صورت حرفه ای با نمونه های خارجی رقابت می کند. بدیهی است که میانگین قیمت ارز 5000 دلار است که یک سوم صادرات ایران است و تابع فروش بعدی است.

به گفته معاون علمی رئیس جمهور، این دستگاه که تنها 67 پوند وزن دارد، قابلیت اتصال به شبکه های داخلی و شبکه های وای فای را دارد و با کمک اپلیکیشن های موبایل، از طریق منوی فارسی آن به راحتی می توان از آن استفاده کرد. این محصولات در حال حاضر علاوه بر بازار داخلی به کشورهای همسایه صادر می شود.

پروژه چاپ مواد غذایی با اعتبارنامه معاونت نوآوری و تجاری سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در قالب کارهای فناوری در صنعت چاپ حمایت می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا