علمی

سلاطین دوام و استقامت جاده‌/ فاصله باورنکردنی تویوتا لندکروز با صدر جدول!/ عکس

به گزارش خبرگزاری اخبار ایران من، خیلی از مردم دوست دارند ماشین زیر پایشان را زود به زود عوض کنند اما هستند مردمی که دوست دارند تا جایی که می‌شود سوار ماشین قدیمی‌شان شوند. اینجاست که پای دوام و اطمینان‌پذیری به میان می‌آید و رقابت سخت می‌شود.

البته که وقتی کیلومترشمار ماشین رقم ۴۰۰ هزار کیلومتر را نشان می‌دهد، تعداد برندها و مدل‌ها انگشت‌شمار می‌شود. در پژوهش جدید «iSeeCars» ماشین‌هایی که می‌توانند از این مرحله با اطمینان گذر کنند، رده بندی شده‌اند.

سلاطین دوام و استقامت در دنیای ماشین‌ها/ لندکروز چندم است؟/ عکس
تویوتا ۴رانر

در این پژوهش با نگاه به ۲۶۰ میلیون خودروی تولید شده بین سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۲۲ فرمولی برای احتمال رسیدن ماشین‌ها به رقم ۴۰۰ هزار کیلومتر کارکرد بر اساس درصد تعریف و مشخص شد که به صورت میانگین حدود ۱۱.۶ درصد احتمال دارد که یک خودرو به این مرحله برسد.

همانطور که انتظار می‌رفت، تویوتا غول‌ ژاپنی صنعت خودروسازی در این پژوهش امتیاز بالایی به دست آورد و چندین مدل از این برند به فهرست ۱۰ خودروی برتر راه یافتند.

فهرست ۱۰ خودرویی که احتمالا تا ۴۰۰ هزار کیلومتر دوام می‌آورند

  1. تویوتا ۴رانر
  2. شورولت سیلورادو ۲۵۰۰ اچ‌دی
  3. جی‌ام‌سی سیرا ۲۵۰۰ اچ‌دی
  4. تویوتا تاکوما
  5. هوندا پایلوت
  6. فورد اف‌۲۵۰
  7. تویوتا سکویا
  8. تویوتا توندرا
  9. تویوتا لندکروزر (لندکروز)
  10. فورد اف۳۵۰

نکته جالب حضور قدرتمند پیک‌آپ‌های آمریکایی در این فهرست است که البته دلیل قانع‌کننده‌ای هم دارد. این ماشین‌ها برای کار در شرایط سخت طراحی می‌شوند و اصولا وانت ماشین کار است و باید بادوام و قابل اطمینان طراحی و ساخته شود.

سلاطین دوام و استقامت در دنیای ماشین‌ها/ لندکروز چندم است؟/ عکس
هوندا پایلوت

بی‌شک نباید فراموش کرد که شیوه نگهداری از خودرو و عادات رانندگی از فاکتورهای مهم برای طول عمر آن است و می‌تواند در دوام و طول عمر آن تاثیر مستقیمی بگذارد.

سلاطین دوام و استقامت در دنیای ماشین‌ها/ لندکروز چندم است؟/ عکس
فورد اف ۳۵۰

5858

دکمه بازگشت به بالا