علمی

بررسی اثرات کووید بر بیماران دیابتی

گروهی از محققان آمریکایی در حال بررسی اثرات طولانی مدت کووید-19 بر بیماران مبتلا به دیابت هستند.

به گزارش اخبار ایران من، آیا کووید-۱۹ می‌تواند اثرات بلندمدتی بر سلامت افراد مبتلا به دیابت از جمله افزایش خطر بیماری قلبی در آنها داشته باشد؟

دکتر. دیندر سینگلا، یکی از محققان آمریکایی، معتقد است که ژنتیک بیماران مبتلا به دیابت یا افرادی که در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند، می تواند پس از کووید به بیماری های التهابی مبتلا شود که بر قلب و مغز تأثیر می گذارد.

وی تصریح کرد: ما معتقدیم کووید 19 می تواند ژنتیک انسان را تغییر دهد که می تواند شیوع بیماری را افزایش دهد و باعث افزایش علائم دیابت و بیماری قلبی مرتبط با این بیماری شود.

این محقق که مدت زیادی را صرف تحقیق در مورد نارسایی قلبی، دیابت و التهاب کرده است، در مقاله ای به مکانیسم ها و اثرات احتمالی کووید-19 بر بیماران در معرض خطر بالای دیابت و پتانسیل ویروس در ایجاد این بیماری پرداخته است. . بیماری هایی که منجر به التهاب و نارسایی قلبی می شوند. ، دیدن.

وی تاکید کرد: فکر می‌کنیم کووید-۱۹ ممکن است اثرات طولانی‌مدتی بر بیماران داشته باشد. یکی از آنها اختلالات شناختی است که می تواند منجر به بیماری آلزایمر شود. دوم، ممکن است خطر ابتلا به دیابت را در بیماران در معرض خطر افزایش دهد. سوم، می تواند عوارض دیابت مانند کاردیومیوپاتی یا بیماری های التهابی عضله قلب را تشدید کند.

به گزارش مدیکال اکسپرس، وی پیشنهاد کرد که می توان سلول های خاصی را در خون برخی از بیماران دیابتی مبتلا به کووید-19 در مقایسه با بیماران دیابتی که به ویروس کرونا مبتلا نشده اند، تولید کرد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا