اقتصادی

چرا رشد اقتصادی منفی شد؟  

همانطور که گزارش بانک مرکزی نشان می دهد رشد اقتصادی در پایان سال جاری بسیار ناخوشایند بوده است ، دلیل اصلی این امر باید کاهش در خدمات نفت ، داخلی و مسکن ، تجارت ، رستوران و هتل و حمل و نقل ، ذخیره سازی و تجزیه و تحلیل داده ها باشد.

به گزارش اخبار ایران من ، رشد اقتصادی موجب افزایش سود و افزایش کالاها و خدمات و به عبارتی افزایش تولید ناخالص داخلی است که طبق گفته رئیس کل بانک مرکزی تا سه ماهه نخست سال جاری نرخ رشد بدون نفت در این زمان 0.6٪ است روغن با 2.8 درصد اشتباه بود.

اما بررسی های رشد اقتصادی در پایان سال جاری از نظر سهم اشتغال در تولید ناخالص داخلی نشان می دهد تولید ناخالص داخلی با قیمت های پایین و قیمت های ثابت سال از 150 هزار و 100 میلیارد دیوانه در سه ماهه اول سال به 145 هزار و 9 هزار تومان در منطقه کاهش یافته است اول امسال

بنابراین ، دلیل اصلی کاهش رشد تولید ناخالص داخلی را باید در تجزیه و تحلیل فعالیت های نفتی ، توسعه و خدمات شخصی و خانگی ، تجارت ، رستوران ها و هتل ها و حمل و نقل ، انبارها و ارتباطات جستجو کرد ، همه موارد مورد نیاز است. این اتفاق در پایان سال جاری به ترتیب با 2.3 ، منفی 0.5 ، منفی 0.4 و منفی 0.3٪ با نرخ رشد متوسط ​​2.8٪ از تولید ناخالص داخلی اتفاق می افتد.

افزایش تولید بذر و باغداری

بعلاوه ، افزایش سودآوری گروه کشاورزی با نرخهای منظم ال 11،000 و 500 میلیارد گوجه فرنگی تخمین زده شده است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 3.7٪ افزایش یافته است. علاوه بر این ، طبق ارقام وزارت جهاد کشاورزی ، تولیدات کشاورزی و باغی به ترتیب 4.4 و 6.3 درصد و تولیدات دامی بزرگ 2.9 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد داشته است.

از سوی دیگر ، افزایش قیمت نفت تا پایان سال جاری با قیمت های عادی در سال 1390 و بیش از 200 میلیارد تومان ، که رشد منفی 16.0 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد ، به دلیل کاهش تولید و صادرات نفت خام و صادرات برای انتشار میعانات گازی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته.

شرکت ها و گروه معادن نیز در این مدت از رشد 2.5 درصدی برخوردار بوده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 2.6 درصد افزایش داشته و در نتیجه سهمی برابر با 0.6 درصد از رشد اقتصادی داشته است. در طول تحصیل ، او داوطلب شد. علاوه بر این ، این بخش ، افزایش سود در بخشهای معدن ، معدن ، ساختمان و انرژی ، تأمین گاز و آب به ترتیب 1.3 ، 25.1 ، 3.9 و 3.8 درصد بود.

نقشی که می تواند در رشد اقتصادی در بهار امسال داشته باشد

طبق گزارش بانک مرکزی ، در پروژه های عمرانی ، سود بازرگانی مشاغل شهری با قیمت های فعلی در سه ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از طریق قیمت های مناسب افزایش یافته و رقم را تغییر داده است. انتظار می رود نرخ سالانه ناپایدار به 2.4 درصد برسد. در نتیجه ، با توجه به رقم فوق و در نظر گرفتن مزایای اضافی مسکن دولت ، متوسط ​​سهم ساخت و ساز با نرخ ثابت در سال سوم معادل 3.9 درصد است.

سرانجام ، بررسی سودهای افزوده شده به ارزش افزوده رسیده در سه ماهه نخست سال جاری ، نرخ رشد منفی 1.6٪ را نشان می دهد که نرخ رشد تولید ناخالص داخلی آنها 2.8٪ تا 0.9٪ است.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا