اتفاقات

بارش برف در سمنان/ انسداد محور سمنان_فیروزکوه

آفتاب‌‌نیوز :

طاهریان جمعه ۱۳بهمن در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: گردنه آهوان در محور سمنان به دامغان به دلیل بارش شدید برف و کولاک از بامداد امروز مسدود شده است.

وی با بیان اینکه طی دیشب و امروز شاهد بارش برف خوبی در نیمه غربی استان بودیم، افزود: عمده راه های ارتباطی استان باز است و تنها گردنه آهوان در محور سمنان دامغان از بامداد امروز به دلیل کولاک شدید مسدود شده است.

طاهریان افزود: پلیس راه استان از بامداد امروز در این محور محدودیت تردد ایجاد کرده است. با این وجود همکاران راهداری در تلاشند تا محور را بازگشایی کنند،

وی از تلاش راهداری برای بازگشایی این گرنه ارتباطی پرتردد در مسیر تهران مشهد خبر داد و گفت: همه دستگاه های خدمات رسان و از جمله راهداری و حمل و نقل، پلیس راه، هلال احمر و…در منطقه هستند و به هموطنان خدمات رسانی می کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری سمنان هم چنین با اشاره به انسداد محور سمنان فیروزکوه اضافه کرد: این محور در محدوده استان تهران نیز به دلیل بارش برف مسدود است. همکاران ما در استان تهران نیز در تلاش برای بازگشایی این محور هستند.

وی با اشاره به شدت بارش‌ها از هموطنان خواست که از سفرهای غیرضروری اجتناب کنند و در صورت سفر نیز حتما زنجیر چرخ و وسائل زمستانی و ضروری را به همراه داشته باشند.

انسداد محور سمنان دامغان

همچنین سرهنگ بزرگی رئیس پلیس راه استان سمنان از محدودیت تردد در برخی راه های استان خبر داد.

وی اعلام کرد: به علت برف و لغزندگی جاده ها در حال حاضر مسیرهای سمنان به دامغان و بالعکس در محدوده گردنه آهوان و سمنان به فیروزکوه مسدود است.

انسداد محور توسکستان و هشدار پلیس به مسافران شاهرود 

فرمانده انتظامی شهرستان شاهرود نیز اعلام کرد: برابر گزارش‌های اداره هواشناسی و پایش پلیس در تردد جاده های درون و برون شهری تردد در مسیر جاده توسکستان به دلیل بازش سنگین برف ممنوع و تردد در مسیر جاده خوش ییلاق صرفا با زنجیر چرخ صورت پذیرد.

سرهنگ علیرضا شائینی از مردم خواست تا نسبت به رعایت ملاحظات ایمنی و اجتناب از سفرهای غیر ضرور همکاری های لازم با پلیس را داشته باشند.

از شب گذشته تاکنون بارش برف و باران در استان آغاز شده به طوری که شهر سمنان و مناطق حاشیه کویر نیز شاهد اولین بارش برف زمستانی بودند. شدت بارش ها در مناطق شمالی و کوهستانی استان بیشتر بوده است.

بازگشایی موقت گردنه آهوان در استان سمنان

روابط عمومی استانداری سمنان اعلام کرد: با مدیریت و فرماندهی میدانی هاشمی، استاندار سمنان و با تلاش تمامی عوامل خدوم و پرتلاش راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، پلیس راه، هلال احمر و …. تمامی محدودیت‌های اعمال شده در گردنه آهوان ( محور سمنان-دامغان) برطرف و هم اینک تردد در این محور در جریان است.‌

روابط عمومی استانداری سمنان از هموطنان درخواست کرد: با توجه به بارش برف در بیشتر نقاط این استان، حتی الامکان از انجام سفرهای برون شهری غیر ضروری پرهیز کنند.

این گزارش می‌افزاید: در پی بارش برف، کولاک شدید و محدودیت تردد در گردنه آهوان جلسه ستاد مدیریت بحران به ریاست استاندار سمنان و با حضور مدیران کل مدیریت بحران، هلال احمر،پلیس راه راهداری و در راهدارخانه آهوان برگزار شد. 

همچنین رئیس پلیس راه استان سمنان از بازگشایی موقت گردنه آهوان خبر داد.

سرهنگ موسی بزرگی اظهار کرد: بازگشایی موقت گردنه آهوان در محور سمنان – دامغان به همت مامورین پلیس راه، راهداری و ارگان‌های امدادی دیگر انجام شد. هموطنانی که قصد سفر به این استان را دارند، ضمن به همراه داشتن زنجیر چرخ و ملزومات سفر، سرعت مطمئنه را رعایت کنند.

کارگروه خبری مقالات حوادث

نویسنده حوادث با توانایی انتقال احساسات و امواج رویدادها به خوانندگان هستم. از طریق زبان زنده و روان، مخاطبان را در قلب رویدادها قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا