فرهنگی

پولانسکی محاکمه می‌شود

آفتاب‌‌نیوز :

این سینماگر ۹۰ ساله در آمریکا نیز به اتهام تجاوز جنسی به یک نوجوان ۱۳ ساله در سال ۱۹۷۷ تحت تعقیب است و با چندین اتهام دیگر مبنی بر تجاوز جنسی مربوط به دهه‌ها قبل و گذشته روبه‌رو است؛ البته او همه این ادعاها را رد کرده است.

این کارگردان که فعالیت هنری طولانی او شامل فیلم‌های برنده اسکار «بچه رزماری»، «محله چینی‌ها» و «پیانیست» است، از بیم محکومیت بلندمدت در آمریکا در سال ۱۹۷۸ به اروپا فرار کرد.

در سال ۲۰۱۰، «شارلوت لوئیس» بازیگر انگلیسی پولانسکی را متهم کرد که در سال ۱۹۸۳ زمانی که در ۱۶ سالگی برای بازیگری در پاریس بود، او را مورد تجاوز جنسی قرار داده است، این در حالی است که پولانسکی در سال ۲۰۱۹ در گفت‌وگو با مجله پاریس مچ این اتهامات را یک «دروغ شنیع» دانست و با استناد به مطلب یک مجله اعلام کرد که «لوئیس» به صراحت عنوان کرده می‌خواهد معشوقه او باشد.

«شارلوت لوئیس» با اعلام این که این اظهار نظر در مجله هیچ نسبتی با او ندارد، شکایتی را علیه پولانسکی به جرم افترا تنظیم کرده که باعث شد این کارگردان به طور خودکار طبق قوانین فرانسه متهم شود.

وکیل این بازیگر به خبرگزاری فرانسه گفت: بی‌اعتبار کردن و بدنام کردن افراد بخشی جدایی‌ناپذیر از سیستم پولانسکی است و این همان چیزی است که شارلوت لوئیس بسیار شجاعانه آن را فریاد می‌زند.

بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹، چهار زن دیگر ادعا کردند که پولانسکی در دهه ۱۹۷۰ از آن‌ها سوء استفاده کرده است که سه نفر از آن‌ها زیر سن قانونی بوده‌اند. او همه اتهامات را رد کرده است.

در مراسم جوایز سزار فرانسه در سال ۲۰۲۰، «آدل هنل» بازیگر در اعتراض به اعطای جایزه به پولانسکی برای فیلم «افسر و یک جاسوس»، مراسم را ترک کرد.

این کارگردان که در سال‌های اخیر کمتر دیده شده است، نخستین نمایش جهانی فیلم خود با عنوان «کاخ» را تابستان گذشته در جشنواره ونیز تجربه کرد.

بخش فرهنگ و هنر

با کلماتم، ابتکار هنری را به وجود می‌آورم و جذابیت زندگی را در آن تقدیم می‌کنم.
دکمه بازگشت به بالا