اقتصادی

دلیل لغو مزایده دوم سرخابی‌ها اعلام شد

مرحله دوم از واگذاری سهام دو باشگاه فوتبال پرسپولیس و استقلال همانند مرحله اول به دلیل تکمیل نشدن فرآیند درخواست و اخذ تضامین از متقاضیان لغو شد.

بر اساس اطلاعات بدست آمده اخبار ایران من، پس از منتفی شدن عرضه ۵۱ درصد از سهام دو باشگاه پرسپولیس و استقلال در تاریخ ۱۲ دی ماه، دومین مرحله از واگذاری این دو باشگاه در تاریخ ۲۶ دی ماه نیز به دلیل طی نشدن فرآیند اخذ تضامین از متقاضیان برای برگزاری مزایده لغو شده است.

بر اساس اطلاعات به دست آمده در هر دو مرحله از واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال، متقاضیانی درخواست خود را ارائه داده‌اند اما هر دو بار متقاضیان در مراحل نهایی اعلام کرده‌اند که باید بررسی دقیق‌تری نسبت به برخی مفاد واگذاری داشته باشند.

مطابق مقرارت فرابورس متقاضیان می­بایست درخواست خرید سهام را به شرکت فرابورس تحویل بدهند. هم‌چنین بر اساس ضوبط مقرر در «دستورالعمل اجرایی روش انتخاب مشتریان راهبردی (استراتژیک) و احراز و پایش اهلیت مدیریتی در واگذاری ­ها»  درخواست بررسی صلاحیت تخصصی و مستندات مربوط به آن را نیز به اداره کل حراست سازمان خصوصی سازی ارائه کنند.

هنوز زمان مرحله بعدی واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس مشخص نشده است.

بنابراین گزارش، سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد تا امسال حداقل ۵۰ درصد سهام به اضافه یک سهم هر دو باشگاه پرسپولیس و استقلال را واگذار کند. در آن صورت ایرادی که AFC برای مالکیت مشترک وارد کرده به طور کامل حل می‌شود. بنابراین تفکیک مالکیت این باشگاه‌ها در دولت منتفی شد.

در اطلاعیه واگذاری باشگاه پرسپولیس آمده است: سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد تعداد ۵.۳۶۲.۶۵۶.۶۵۰ سهم معادل ۵۱ درصد از سهام شرکت فرهنگی ورزشی پرسپولیس (سهامی عام) متعلق به وزارت ورزش و جوانان را به طور عمده، نقد و شرایطی از طریق بازار پایه فرابورس ایران به فروش برساند.

درخصوص باشگاه استقلال نیز طبق اعلام فرابورس، سازمان خصوصی‌سازی در نظر دارد تعداد ۵.۵۰۳.۴۸۶.۵۰۰ سهم معادل ۵۱ درصد از سهام شرکت فرهنگی ورزشی استقلال ایران (سهامی عام) متعلق به وزارت ورزش و جوانان را به طور عمده، نقد و شرایطی از طریق بازار پایه فرابورس ایران به فروش برساند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا