علمی

شیر جوشیده نشده و غیرپاستوریزه نخورید

آفتاب نیوز:

دکتر. جواد نگارستانانی با اشاره به روز 12 ژوئن جهانی شیر با کلمات “از شیر لذت ببرید” توسط سازمان غذا و کشاورزی (FAO) و اهمیت آن در خوردن این غذاها ، گفت: مردم باید در نوشیدن شیر بسیار مراقب باشند. این مهم است زیرا شیر به عنوان منبع غذایی جهانی استفاده می شود.

وی گفت: شیر یک ماده طبیعی است که از نظر طبیعی وجود دارد و ماده مغذی است و به عنوان یک ماده مهم در جهان بعد از آب شناخته می شود. “شیر حاوی پروتئین های اساسی مانند لیپیدهای سالم و کربوهیدراتها است.” مواد معدنی (کلسیم ، روی ، منیزیم ، فسفر ، ید ، آهن ، پتاسیم) ، ویتامین ها (فولات ، ویتامین A ، ویتامین D ، ریبوفلاوین ، ویتامین 12 B) و به نوعی تمام مواد مغذی مورد نیاز بدن است.

وی از محصولات اضافه کرد: هر لیوان شیر گاو (250 میلی لیتر) حاوی کلسیم 315 میلی گرم است و 22 تا 29 درصد از نیاز روزانه کلسیم فرد را تأمین می کند. کلسیم در تقویت استخوان ها و سایر کارکردها نقش اساسی دارد. ملزومات بدن »

آقای نگاراستای با اعلام اینکه داروهای گیاهی وظیفه بهبود سلامت دام و فرآورده های گوشتی را بر عهده دارند ، گفت: 852 مورد آزمایش بر روی شیر خام در سال گذشته شامل آزمایش های آفلاتوکسین ، هیپوکلریت ، اسیدیته و جوش بود. شیرین ، نمک ، آب اضافی و غیره انجام شده است ، در حالی که بیش از 2800 آزمایش لبنیات (MRT) برای ارزیابی سلامت شیر ​​خام طبق مالاریا معمولی انجام شده است.

مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمان در مورد نظارت اداره کل بهداشت و درمان بر این مواد غذایی بی ارزش ، افزود: اگر می خواستیم سلامت را رصد کنیم ، 254 شیر خام از استان کرمان به بخش های دیگر ارسال می شد. کشور ، که شامل نظارت بر سلامت حیوانات است.

نگارستاني با بيان اينكه شيرخشك كننده نشده و غليظ يكي از خطرناکترين نوشيدني ها است و حاوي انواع مختلف باكتري و ميكروب است كه باعث بروز مشكلات بهداشتي مي شود ، اضافه كرد: افرادي كه از مصرف كنندگان شير و شير مي نوشند ، تأييد و مديريت كرده اند. این اداره کل برای جلوگیری از خوردن شیر ، شیر ، خامه ، پنیر ، بستنی و سایر مواردی که به طور خاص در محلی مصرف نمی شود ، خودداری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا