علمیایران کسب و کار

دستگاه لیزر تمیزکننده | جرم‌زدایی در زمانی کوتاه با این دستگاه حرفه‌ای

یکی از انواع دستگاه لیزر صنعتی، دستگاه‌های ‌لیزر تمیزکننده هستند. کاربرد این دستگاه، جرم‌زدایی سطوح فلزی و غیرفلزی از مواد آلاینده است. روش‌های ‌گوناگونی برای تمیز کردن سطوح وجود دارند؛ اما استفاده از دستگاه‌های ‌لیزری بهترین روش برای جرم‌زدایی از سطوح است که معایب روش‌های ‌سنتی را ندارد. در این روش، پرتویی از لیزر به سطح مورد نظر برخورد کرده و در اثر فعل‌وانفعالات شیمیایی خاص، سطح از مواد آلاینده پاک می‌‌‌شود. در این مطلب با مزایای استفاده از زنگ زدایی با لیزر آشنا می‌‌‌شویم.

دستگاه لیزر تمیزکننده را بیشتر بشناسید

دستگاه‌های ‌لیزر تمیزکننده از جمله دستگاه‌های ‌صنعتی هستند که برای پاک‌سازی انواع سطوح استفاده می‌‌‌شوند. نحوه کارکرد این دستگاه نیز مبتنی بر استفاده از پرتوی لیزر است. به این صورت که پرتوی لیزر با مواد آلایند و زنگ‌زدگی‌های ‌موجود روی سطوح برخورد می‌‌‌کند و پیوند مولکولی که لایه زنگ‌زده با سطح برقرار کرده است، می‌‌‌شکند. آنگاه لایه اضافی اکسیدشده به‌واسطه انرژی لیزر بخار می‌‌‌شود و درنهایت سطح جرم‌زدایی می‌‌‌شود.

برای اطلاع از قیمت لیزر تمیز کننده روی لینک کلیک کنید.

استفاده از دستگاه لیزر تمیزکننده چه مزایایی دارد؟

استفاده از دستگاه‌های ‌لیزر تمیزکننده به عنوان بهترین جایگزین برای روش‌های ‌سنتی پاک‌سازی سطوح شناخته می‌‌‌شوند. در روش‌های ‌سنتی علاوه بر ایجاد مقادیر زیادی زباله، سطوح فلزی نیز دچار آسیب‌دیدگی می‌‌‌شوند. همچنین، استفاده از حلال‌های ‌شیمیایی برای از بین بردن لایه‌های ‌زنگ‌زده، بخارهای مضری را منتشر می‌‌‌کند. در حالی که استفاده از دستگاه لیزر تمیزکننده یک روش کارآمد برای از بین بردن مواد آلاینده به شمار می‌‌‌آید. از جمله مزایای این روش عبارت‌اند از:

  • اتوماتیک بودن فرایند جرم‌زدایی
  • کاهش میزان ضایعات
  • عدم نیاز به حلال‌های ‌شیمیایی و مواد منفجره
  • بدون سایش با سطح
  • صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌ها
  • دقت بالا
  • امکان دسترسی به تمامی نقاط روی سطح
  • عدم آسیب‌رسانی به سطوح

https://rotecgroup.com/product/cleaning/rt300cp/

کاربردهای دستگاه لیزر تمیزکننده چیست؟

در گذشته از دستگاه‌های ‌لیزر تمیزکننده صرفا برای سطوح فلزی استفاده می‌‌‌شود؛ اما با پیشرفت فناوری لیزر از این دستگاه برای پاک‌سازی سطوح غیرفلزی نیز استفاده شد. از این رو، این دستگاه کاربردهای گسترده‌ای در صنایع گوناگون دارد که در ادامه آن‌ها را با هم بررسی می‌‌‌کنیم.

تمیز کردن سطوح

کاربرد اصلی دستگاه لیزر تمیزکننده، از بین بردن لایه‌های ‌زنگ‌زده، مواد آلاینده، رنگ‌ها و چربی‌ها است. اکسید زدایی با دستگاه‌های ‌لیزر تمیزکننده، کاربرد فراوانی در صنایع فلزی دارد. کاربرد دیگر این دستگاه حذف ناخالصی‌ها و لایه‌های ‌زنگ‌زده با دقت نقطه‌ای است. برای مثال، در ساخت یا تعمیر قطعات مکانیکی رطوبت، گریس و انواع مواد آلاینده روی سطح قطعات جمع می‌‌‌شوند که برای حذف این مواد، بهترین گزینه دستگاه‌های ‌لیزر هستند.

پاک‌سازی قالب‌ها با دستگاه لیزر تمیزکننده

پاک‌سازی قالب‌ها یک کار تخصصی و پیچیده در صنایع مختلف است؛ چراکه نباید گوشه‌ها و حاشیه‌های ‌کار در اثر پاک‌سازی قالب دچار آسیب‌دیدگی شوند. از طرف دیگر؛ دسترسی به گوشه‌های ‌کار به روش سنتی امکان‌پذیر نیست. از این رو بهترین روش استفاده از دستگاه‌های ‌لیزر تمیزکننده است که کاربرد گسترده‌ای در صنایع غذایی و دارویی دارد. از آنجا که در این صنایع محیط بسته‌بندی مواد باید کاملا بهداشتی باشد؛ از این رو دستگاه‌های ‌لیزر گزینه ایده آلی برای پاک‌سازی هستند.

در این مورد، پاک‌سازی قالب‌های ‌لاستیکی تا حدی چالش‌برانگیز است. چراکه لاستیک ماهیتا شل است و خاصیت جذب سطحی دارد. از این رو، جرم‌زدایی از قالب‌های ‌لاستیکی، بدون استفاده از مواد شیمیایی با دشواری‌هایی همراه است و حتی ممکن است قالب آسیب ببیند. در این شرایط، استفاده از دستگاه‌های ‌لیزر تمیزکننده تنها راه پاک‌سازی قالب‌های ‌لاستیکی به شمار می‌‌‌آید.

تمیز کردن محل جوش با دستگاه لیزر تمیزکننده

در هر عملیات جوشکاری برخی رسوبات در محل جوش ایجاد می‌‌‌شوند که در زمان پردازش نهایی محصول باید از بین بروند. دستگاه‌های ‌لیزر تمیزکننده می‌‌‌توانند گزینه مناسبی برای حذف این رسوبات سطحی باشند. از این دستگاه‌ها برای پاک‌سازی انواع آلیاژهای فلز از جمله آلیاژهای آلومینیومی، فولادی و دیگر فلزات استفاده می‌‌‌شود.

در واقع، دستگاه‌های ‌لیزر تمیزکننده برای از بین بردن لایه‌های ‌زنگ‌زده، رسوبات و مواد آلاینده در طی فرایند تولید محصولات فلزی، به کار گرفته می‌‌‌شوند. علاوه بر این، در تولید انواع قطعات فولادی و آلومینیومی، در محل جوشکاری به دلیل وارد شدن حرارت رسوباتی ایجاد می‌‌‌شود. از این رو برای صاف کردن سطوح جوش داده شده و آماده کردن آن‌ها برای پرداخت نهایی از دستگاه لیزر جهت پاک‌سازی استفاده می‌‌‌شود.

دستگاه RT2000HC؛ برترین مدل دستگاه لیزر تمیزکننده

از جمله کاربردهای دستگاه RT2000HC به عنوان برترین دستگاه تمیزکننده لیزر با توان بالا می‌‌‌توان به پاک‌سازی مواد آلاینده، از بین بردن لایه‌های ‌زنگ‌زده و پوشش‌های ‌پوسیده اشاره کرد. زنگ‌زدگی و پوسیدگی از مهم‌ترین مشکلاتی است در سطوح فلزی ایجاد می‌‌‌شوند. جرم‌زدایی از سطوح ماشین‌آلات یکی از بهترین راه‌های ‌نگهداری از آن‌ها است که با این کار می‌‌‌توان طول عمر آن‌ها را نیز افزایش داد. امکان نصب آسان و عملکرد خودکار دستگاه لیزر تمیزکننده RT2000HC از مهم‌ترین عوامل محبوبیت این دستگاه نزد مشتریان است. همچنین کار با آن نیز دشواری چندانی ندارد.

با استفاده از این دستگاه، می‌‌‌توانید جرم‌زدایی را در کوتاه‌ترین زمان انجام دهید؛ بدون اینکه نیاز باشد از مواد شوینده خاصی استفاده کنید. از جمله موارد کاربرد این دستگاه می‌‌‌تواند به صنعت کشتی‌سازی، ساخت قطعات خودرو و خطوط راه‌آهن اشاره کرد.

با دستگاه لیزر تمیزکننده، سطوح را بدون آسیب‌دیدگی پاک‌سازی کنید

یکی از جدیدترین روش‌های ‌پاک‌سازی سطوح، استفاده از فناوری لیزر است. هدف اصلی از به‌کارگیری دستگاه‌های ‌لیزر تمیزکننده عدم استفاده از مواد شیمیایی است که در روش‌های ‌سنتی مرسوم است. در روش‌های ‌سنتی پاک‌سازی سطوح مقدار زیادی از ضایعات تولید می‌‌‌شوند و همچنین به سطوح نیز آسیب وارد می‌‌‌شود.

اما در تمیز کردن سطوح به کمک دستگاه‌های ‌لیزر نه‌تنها این معایب وجود ندارند، بلکه فرایند پاک‌سازی سطوح فلزی و غیرفلزی نیز در کوتاه‌ترین زمان و با صرف هزینه کمتر انجام می‌‌‌شود. اگر شما هم به دنبال این هستید که بهترین مدل‌های ‌دستگاه لیزر تمیزکننده را خریداری کنید، مجموعه روتک این نیاز شما را برآورده کرده است. شما می‌‌‌توانید با مراجعه به وب سایت روتک انواع مدل‌های ‌دستگاه‌های ‌لیزر را متناسب با نیاز خود خریداری کنید.

دکمه بازگشت به بالا