اقتصادی

جنرال موتورز اعلام کرد: کامیون های برقی دیرتر به بازار می آیند!

جنرال موتورز تولید کامیون های برقی در کارخانه میشیگان را به تاخیر می‌اندازد.

به گزارش اخبار ایران من، شرکت جنرال موتورز اعلام کرد که تولید پیکاپ‌های الکتریکی در کارخانه خود در شهر اوریون میشیگان را یک سال به تعویق می‌اندازد، زیرا خودروساز شماره یک ایالات متحده با تقاضای یکنواخت برای خودروهای الکتریکی مقابله می‌کند.

این روند آخرین نشانه‌ای است که نشان می‌دهد تولید و تقاضای خودروهای الکتریکی ممکن است به اندازه پیش‌بینی‌ها قوی نباشد. جنرال موتورز قرار بود تولید شورولت سیلورادو الکتریکی و جی ام سی سیرا را در اواخر سال ۲۰۲۴ در کارخانه دیترویت آغاز کند، اما این شرکت اعلام کرد که اکنون برنامه‌ریزی برای شروع آن در اواخر سال ۲۰۲۵ است.

جنرال موتورز اعلام کرد که این تغییر برای مدیریت بهتر سرمایه‌گذاری و در عین حال همسویی با تقاضای رو به رشد خودروهای برقی انجام شده است، اما گفت که این حرکت بر برنامه‌های کارخانه باتری آن تاثیری ندارد.

این خودروساز در ماه جولای هدف قبلی ساخت ۴۰۰ هزار خودروی برقی از سال ۲۰۲۲ تا نیمه اول سال ۲۰۲۴ را تکرار کرد و درآمد ۵۰ میلیارد دلاری خودروهای برقی را در سال ۲۰۲۵ پیش بینی کرد. جنرال موتورز عنوان کرده است که تولید تقریباً ۱۰۰ هزار خودروی برقی را در نیمه دوم سال ۲۰۲۳ هدف‌گذاری کرده است.

رویترز در ماه جولای گزارش داد که بازار خودروهای الکتریکی ایالات‌متحده در حال رشد است، اما برای جلوگیری از انباشته شدن خودروهای الکتریکی فروخته نشده در برخی از نمایندگی‌های خودروسازان کافی نیست. جنرال موتورز همچنان در نظر دارد در سال ۲۰۲۴ تولید خودروهای برقی را افزایش دهد.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا