عمومی

پشت‌پرده اختلافات جدی آمریکا با رژیم‌صهیونیستی

پشت‌پرده اختلافات جدی آمریکا با رژیم‌صهیونیستی

عملیات در رفح، شهری که بیش از یک میلیون فلسطینی در آن پناه گرفته‌اند، این روزها به یکی از بحث‌برانگیزترین چالش‌ها میان آمریکا و رژیم صهیونیستی بدل شده است. باوجود همراهی و حمایت همه‌جانبه واشنگتن از اقدامات ضد انسانی تل‌آویو در غزه، روز گذشته منابع خبری از بروز اختلافات جدی میان دو متحد بر سر احتمال آغاز عملیات نظامی در این شهر خبر دادند. 

به گزارش اخبار ایران من، حسن هانی‌زاده، کارشناس ارشد مسائل غرب آسیا در سرمقاله روزنامه قدس نوشت:
با وجود گذشت ۶ماه از عملیات طوفان‌الاقصی و شهادت ۳۳هزار تن و زخمی شدن بیش از ۷۵هزار نفر از اهالی غزه، شرایط بیانگر آن است که رژیم صهیونیستی نتوانسته اوضاع میدانی را به نفع خود تغییر دهد. برآیندها نشان می‌دهد اسرائیل در طول ۱۸۰روز گذشته، بیش از ۲هزار کشته و ۸هزار زخمی داده و تاکنون ۶۰میلیارد دلار خسارت اقتصادی به‌خاطر تعطیلی مراکز صنعتی و اقتصادی متحمل شده است. با این تفاسیر، بنیامین نتانیاهو احساس می‌کند اگر در شرایط فعلی آتش‌بس را بپذیرد مرگ سیاسی خود را رقم زده، پس تمام تلاش نخست‌وزیر رژیم این است که به شهر رفح حمله زمینی انجام دهد و تعداد زیادی از اهالی غزه را که به این شهر پناه برده‌اند اخراج کند و به باور خود قواعد درگیری را تغییر دهد.
با این حال، مجموعه جنایات صهیونیست‌ها منجر شده فشار افکار عمومی بر این رژیم افزایش یابد و حتی مصوبه اخیر شورای امنیت سازمان ملل با رأی ممتنع آمریکا مواجه شود و این یعنی آمریکایی‌ها هم دیگر قادر به هزینه‌کرد اعتبار و نفوذ خود به نفع اسرائیل نیستند. با وجود تداوم کمک‌های تسلیحاتی، اما به نظر می‌رسد جو بایدن از نتانیاهو به‌خاطر آینده سیاسی خود در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴، عبور کرده است. ولی نتانیاهو به دنبال هدفی دیگر است. او می‌خواهد دامنه جنگ را به بیرون از سرزمین‌های اشغالی منتقل کند تا هم پای قدرت‌های فرامنطقه‌ای به منازعه باز شود و هم ایران را به یک جنگ ناخواسته بکشاند. حمله روز دوشنبه رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در دمشق که برخلاف تمام قوانین بین‌المللی صورت گرفت در همین راستا قابل تبیین است. 
در میان جنگ زرگری آمریکا و رژیم صهیونیستی، اوضاع غزه این روزها به دلیل کمبود موادغذایی، دارویی، قطع آب و برق و… به حد انفجار رسیده و هر لحظه احتمال دارد قحطی گسترده به فاجعه منجر شود. پس لازم است هر چه سریع‌تر جامعه بین‌المللی سازوکارهایی برای پایان دادن به این نسل‌کشی اعمال کند و رژیم صهیونیستی را زیر بند هفتم منشور سازمان ملل قرار دهد.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا