اقتصادی

آیا وزیر جدید نیرو می‌تواند خاموشی‌ها را تمام کند؟

رئیس جمهور در فهرست وزیران ارائه شده به مجلس شورای اسلامی ، علی اکبر محرابیان را به عنوان وزیر نیرو منصوب کرده است که کار وی در ماه های اخیر با چالش های بزرگی روبرو بوده است.

به گزارش اخبار ایران من ، حتی در سال های اخیر برنامه های پیشرفته انرژی توسط 11 و 12 دولت دنبال شد ، اما تا تابستان تولید برق در کشور نسبت به مصرف روزانه کاهش یافته و منجر به تعطیلی برنامه ریزی نشده در کشور شد. این باعث عصبانیت مردم شد.

اگرچه کمبود بارندگی از جمله عواملی است که وزارت برق در آن نقشی ندارد ، اما نبود بودجه مورد نیاز برای بازسازی ساختمان ، عدم استفاده از منابع موجود و نبود برنامه کوتاه مدت برخی از مشکلات است. وزارت برق در ماه های اخیر اقدام کرده است ، اگر وزیر بخواهد رای بدهد ، منبرها باید پاسخی پیدا کنند.

حمیدرضا صالحی ، رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران در مورد تصویر وزیر جدید نیرو به اخبار ایران من گفت: این بخشی از آن بود.

وی خاطرنشان کرد: یکی از عوامل کلیدی بحران کنونی کمبود بودجه در سال های اخیر است. مشکل داشته باشید. در نتیجه ، واضح است که وزیر از سیاست و برنامه ای پیرامون آب و برق پیروی می کند.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه برنامه هایی که وزیر توصیف کرد شبیه طرح ها و برنامه های قبلی است ، توضیح داد: در صورت تداوم ، مشکلات همچنان ادامه خواهد داشت. در طول سالها ، سازمانهای دولتی تلاش کرده اند تا رویدادهای مهم قدرت را در سطح کنونی خود آغاز کنند و این آمادگی ها در آینده ادامه دارد.

صالحی ادامه داد: اگر وزارت نیرو به واحدهای تجاری اجازه دهد از برق استفاده کنند ، اقتصاد را به جایگاه واقعی خود بازگردانند و آن را به نصف کامل کنند ، می توان انتظار داشت برخی از نگرانی های امروز برطرف شود. در غیر این صورت ، خطر تکرار گذشته وجود دارد. اشتباهات..

وی افزود: “شرکت های برق جهانی ثروتمند هستند ، اما در ایران ، با قیمت مناسب و ورود دولت در همه زمینه ها ، این تجارت را به بحران کنونی کشانده ایم. اگر می خواهیم با مشکلات امسال مقابله کنیم ، باید تغییری جدی ایجاد کنیم ، و اگر نه ، همان مشکلاتی که امسال تجربه کرده ایم ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا