علمی

رازگشایی خبرنگار آمریکایی از رفتار عجیب زاکربرگ!

به گزارش خبرگزاری اخبار ایران من، مارک زاکربرگ، مؤسس و مدیرعامل متا (فیسبوک پیشین)، همیشه مثل این روزها خویشتندار و آرام نبوده است. درواقع، حکایتی تازه زاکربرگی جوان‌تر و مضطرب را ترسیم می‌کند که با سخنرانی‌های عمومی مشکل داشت و ممکن بود دچار حمله‌های عصبی شود.

براساس گزارش زومیت، کارا سویشر، خبرنگار کارکشته‌ی فناوری، در گزیده‌ای از کتاب آتی خود در وب‌سایت نیویورک‌مگ، حکایتی از مصاحبه‌اش در سال ۲۰۱۰ با مارک زاکربرگ را به‌خاطر می‌آورد که در آن، مدیرعامل ۲۶ ساله به‌وضوح معذب و عرق‌کرده به‌نظر می‌رسید.

سال‌ها پیش از این مصاحبه که در کنفرانس All Things Digital به‌وقوع پیوست، یکی از مدیران فیسبوک درباره‌ی زاکربرگ به سویشر هشداری نگران‌کننده داده بود: «او (زاکربرگ) هنگام صحبت‌کردن در جمع دچار حملات عصبی می‌شود و ممکن است از حال برود.»

سویشر: «با خودم می‌گفتم که نکند [زاکربرگ] جلوی پایم به زمین بیفتد.»

رازگشایی خبرنگار آمریکایی از رفتار عجیب زاکربرگ!

به‌یادآوردن هشدار آن مدیر هنگام مصاحبه، سویشر را نگران سلامتی مدیرعامل جوان کرد. او دراین‌باره می‌نویسد: «یادم می‌آید در همان لحظاتی که عرق از چهره‌ی رنگ‌پریده‌ی مارک زاکربرگ به پایین می‌غلتید، با خودم می‌گفتم که نکند همان‌جا جلوِ پایم به زمین بیفتد.»

رنج زاکربرگ درحالی‌که در طول مصاحبه با رگبار پرسش‌های بی‌رحمانه‌ی سویشر درباره‌ی حریم خصوصی در فیسبوک روبه‌رو می‌شد، واضح بود؛ تا جایی که سویشر به‌ امید خنک‌ترشدن و کاهش اضطراب، به او پیشنهاد درآوردن هودی معروفش را داد؛ اما زاکربرگ پاسخ داد: «نه، من هرگز هودی را درنمی‌آورم.» البته سرانجام زاکربرگ به‌ناچار به درآوردن هودی خود تن داد.

زاکربرگ اضطرابش را به روش‌هایی تازه نشان می‌دهد

در سال‌های پس از این مصاحبه‌، نیویورک تایمز در سال ۲۰۱۸ گزارش داد که زاکربرگ برای کاهش اضطرابش هنگام ظاهرشدن مقابل دوربین، درس‌هایی را گذرانده است؛ اما اضطراب‌ها ناپدید نشدند و درعوض، این مدیرعامل به مکانیسم‌های مقابله‌ای تازه‌ای روی آورد.

بیزنس اینسایدر در سال ۲۰۱۹ خبر داد که زاکربرگ نه‌تنها بادیگاردهایی در لباس مأموران امنیتی استخدام کرده؛ بلکه در مقر اصلی متا، تونل فراری مخفی تعبیه شده است که این مدیرعامل بتواند درصورت نیاز به‌سرعت از ساختمان فرار کند.

این اواخر زاکربرگ به ورزش‌های هیجان‌انگیز و پرخطری مانند هنرهای رزمی ترکیبی روی آورده است؛ تا جایی که گروهی از مدیران متا درباره‌ی آسیب‌دیدن و درنهایت مرگ این مدیرعامل هشدار دادند.

با وجود تمام این راهکارها، هنوزهم ذره‌هایی از زاکربرگِ مشوش قدیم در وجود او باقی است. شاید بزرگ‌ترین نشانه‌ی آن، پناهگاه آخرالزمانی در حال ساخت ۱۰۰ میلیون دلاری‌اش در عمارت بسیار سری‌ او در جزیره‌ی کائوآی باشد که طبق گزارش‌ها، منابع غذایی لوکسی همچون گاوهایی از نژاد واگیو در آنجا پرورش داده خواهند شد.

227227

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا