اخبار استانی

اسلامی: دور دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه، تمام الکترونیکی خواهد بود

اسلامی: دور دوم انتخابات مجلس در ۸ حوزه، تمام الکترونیکی خواهد بود

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: روند برگزاری انتخابات و اخذ رأی دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در هشت حوزه انتخابیه به صورت تمام الکترونیکی خواهد بود.

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ محسن اسلامی که به دعوت رسمی ستاد مرکزی انتخابات روسیه و با هدف نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور به مسکو سفر کرده است، شنبه ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۲ در پاسخ به پرسشی درباره انتخابات تمام الکترونیک در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی افزود: انتخابات مرحله اول دوازدهمین دوره مجلس در چهار حوزه انتخابیه شامل آبادان، ملایر، رشت و قم به صورت تمام الکترونیک برگزار شد.

وی ادامه داد: همه بازخورد‌ها از برگزاری الکترونیک انتخابات در این شهرها، مثبت بود و مردم از فرایند‌های الکترونیک استقبال کردند.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور یادآور شد: دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در ۲۱ حوزه انتخابیه برگزار می‌شود که در هشت حوزه انتخابیه به صورت تمام الکترونیک خواهد بود و امیدوار هستیم که برگزاری مطلوب آن، نقطه عطفی برای گسترش تعداد حوزه‌های انتخابیه تمام الکترونیک در آینده باشد.

اسلامی، اعلام اسامی این حوزه‌های انتخابیه را به مقطع زمانی پس از تأیید نهایی شورای نگهبان موکول کرد.

وی با اشاره به گام‌های برداشته شده در زمینه تسهیل اخذ رأی در مرحله نخست انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری که ۱۱ اسفندماه برگزار شد، حذف لزوم ثبت اثرانگشت جوهری و امکان‌پذیر شدن شرکت در انتخابات با یکی از پنج مدرک هویتی را در این راستا عنوان کرد.

اسلامی درباره امکان تسری انتخابات تمام الکترونیک به کل کشور گفت: در ماده ۱۱۰ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، الکترونیکی شدن فرایند‌های تنها یک هشتم حوزه‌های انتخابیه دارای تعدد کرسی پیش‌بینی شده است که تحقق آن، نیازمند طی مسیر قانونی در قالب ارائه پیشنهاد وزارت کشور و تأیید شورای نگهبان است.

وی یادآور شد: از میان حوزه‌های انتخابیه مجلس، ۱۷۴ حوزه تک کرسی و ۳۴ حوزه دارای تعدد کرسی نمایندگی است که یک هشتم حوزه‌های انتخابیه با تعدد کرسی را می‌توانیم به صورت الکترونیکی برگزار کنیم.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: بر این باورم که به صورت گام به گام می‌توانیم در مسیر افزایش شمار حوزه‌های انتخابیه تمام الکترونیک حرکت کنیم و از مزایای آن در زمینه سهولت و سرعت اخذ رأی، سرعت شمارش آرا و دقت بالا برخوردار شویم.

دکمه بازگشت به بالا