علمی

کلید درمان سرطان روده در این میوه پاییزی است

آفتاب‌‌نیوز :

تحقیقات در زمینه تشخیص زودهنگام و تقویت نتایج درمان سرطان کولورکتال پیشرفت باورنکردنی داشته است. با این حال، بسیاری از بیماران به دلیل عوارض جانبی شدید در تحمل این درمان ها مشکل دارند. اکنون، محققان آلمانی درمانی بالقوه ای را شناسایی کرده اند که از urolithin A (یک متابولیت در انار) برای تقویت عملکرد سلول های ایمنی و مبارزه با تومورها استفاده می کند.

اهداف ایمنی در درمان سرطان کولورکتال به کانون توجه بیشتری تبدیل شده است زیرا اغلب به اندازه شیمی درمانی عوارض جانبی مضری ایجاد نمی کنند. همچنین مهم است که این گزینه‌ها را بیشتر مورد بررسی قرار دهیم، زیرا تحقیقات به طور مداوم نشان می‌دهد که سرطان، سلول‌های T را که با سیستم ایمنی بدن مبارزه می‌کنند، از عملکرد صحیح جلوگیری می‌کند.

به همین دلیل است که تومورهای سرطانی می توانند آنها را دور بزنند و به شیوه ای سرکش رشد کنند. پروفسور فلوریان گرتن و تیم او معتقدند که یافته های آنها شانس خوبی برای نزدیک کردن دانشمندان به یافتن راهی موثر برای حل این آسیب سرطان کولورکتال دارد. آنها از طریق کار خود نشان دادند که urolithin A بر بازیافت و بازسازی میتوکندری تأثیر می گذارد.

میتوکندری‌های آسیب‌دیده در سلول‌های T در طی این فرآیند تخریب شده با میتوکندری‌های سالم جایگزین می‌شوند. این به تغییر ژنتیک سلول های T و به خواص اصلی آن برای مبارزه با تومور کمک می کند.این یافته‌ها نشان می‌دهد که اورولیتین A می‌تواند به دو روش کار کند: به عنوان یک غذا در مدل‌های بالینی برای مهار رشد تومور، و از طریق درمان آزمایشگاهی که سلول‌های T را جوان‌سازی می‌کند.

یافته‌های محققان هیجان‌انگیز هستند، زیرا تمرکز بر سلول تومور نیست، بلکه بر سیستم ایمنی، دفاع طبیعی در برابر سرطان است.

این مطالعه احتمالاً بهبود درمان ترکیبی با ایمونوتراپی‌های موجود، فرصت‌های معناداری را برای کاربرد بیشتر در کلینیک باز می‌کند. دومینیک دنک، نویسنده اول مطالعه، پزشک بیمارستان دانشگاه فرانکفورت، در یک بیانیه رسانه ای می گوید:« ما امیدواریم از این برای بهبود پایدار درمان سرطان کولورکتال و همچنین سرطان های دیگر استفاده کنیم».

بخش علوم پزشکی

هدفم این است که با ارائه محتواهای علمی و امیدوارکننده، به شما کمک کنم تا از جدیدترین تحقیقات در زمینه سلامتی مطلع شوید و اقدامات مناسبی را برای بهبود و حفظ سلامتی خود بگیرید.
دکمه بازگشت به بالا