ایران کسب و کارعلمی

خواص شربت سکنجبین دکتر خیراندیش

توضیحات

خواص شربت خوش طعم و گوارای سکنجبین افتیمونی:

پاکسازی اخلاط اضافی سوداوی از بدن

رفع خارش های پوستی و اگزما

نشاط آور و فرح بخش

سرکه انگبین یا سکنجبین شربت سنتی ایرانی است که در ضمن مصرف روزانه به عنوان یک نوشیدنی سالم و فرح بخش ، جنبه درمانی بسیار خوبی نیز دارد و از  قدیم مورد توجه اطبای سنتی قرار داشته است. اهمیت سکنجبین در طب قدیم تا حدی زیاد بوده که بوعلی سینا رساله ای را در این باب تالیف کرده است.

پایه اصلی این شربت طبیعی و فرح بخش از سرکه انگور و عسل به دست می آید و به منظور مصارف درمانی با موادی همچون عرق نعنا، کاسنی، افتیمون و … ترکیب میگردد.

بدیهی است که با توجه به شرایط بیماری هر فردی سرکه انگبینی که طبیب تجویز می کند با دیگری متفاوت است.به عنوان مثال سرکه انگبین رازیانه با توجه به خواص درمانی و اثرات هورمونی آن، تنها برای خانم ها مورد استفاده قرار می گیرد.

موسسه تحقیقات حجامت ایران، زیر نظر پروفسور خیراندیش، پدر طب سنتی، اقدام به تهیه سرکه انگبین در طعم های مختلفی کرده است که طبیبان این حوزه در درمان بسیاری از بیماری ها و اصلاح مزاج برای بیماران خود، از این شربت استفاده می کنند.شما عزیزان میتوانید با اطمینان از تضمین اصالت و کیفیت شربت سرکه انگبین یا سکنجبین تهیه شده در مرکز تحقیقات حجامت ایران و طبق فرمولاسیون انحصاری دکتر خیراندیش، نسبت به خریداری آن از سایت عطاری آقای دکتر اقدام کنید.

می توانید با استفاده از شربت سکنجبین افتیمونی، ضمن بهره مندی از خواص بسیار مفید سکنجبین،از خواص گیاه دارویی افتیمون نیز سود ببرید که در ادامه به آن اشاره می کنیم.

سویق عدس یا سرکه نیز می‌تواند درمان صفرا باشد. داروی صفرابر خیراندیش یک داروی ترکیبی از چند گیاه است اولین آنها خرفه است (دو واحد) شاید خرفه بهرتین درمان صفرا است زیرا صفرا گرم و خشک است و خرفه سرد و مرطوب است. تخم خرفه (دو واحد) تخم خرفه هم خاصیت برگ آنرا دارد. هلیله زرد (دو واحد) هلیله زرد صفرا بر است و هلیله سیاه سودابر است.کاسنی (سه واحد) صغمونیا (یک چهارم واحد). همه مواد آسیاب و سپس الک شوند. جهت خرید داروهای گیاهی حکیم خیراندیش و شربت خونساز کلیک کنید.

خواص و مزاج افتیمون در طب سنتی بدین قرار است:

  • مزاج آن گرم و خشک است.
  • به تنهایی دفع کننده و مسهل بلغم و سودا و با بنفشه مسهل صفرا می‌باشد.
  • بازکننده انسدادها است.
  • سبب رفع سردی و رطوبت مغز می‌شود.
  • جهت درمان بیماری‌های مغز و اعصاب مانند سردرد، تشنج، افسردگی، کابوس، صرع و وسواس مفید می‌‌باشد.
  • مفرح و شادی آور است. برای کسانی که افسردگی یا استرس دارند، مفید است.
  • مصرف افتیمون سبب بهبود مشکلات مفصلی می‌شود.
  • سبب تنقیه و پاکسازی فضولات معده و خارج کردن کرم معده می‌شود.
  • مصرف متعادل آن برای افراد کهنسال؛ به ویژه افرادی که به مشکلات ناشی از غلبه سردی مبتلا باشند، مفید است.
  • آشامیدن آن با اسطوخودوس برای پاکسازی مغز بکار می‌رود

نحوه مصرف شربت سکنجبین افتیمونی : هر شب، 4 قاشق غذاخوری از شربت را با یک لیوان آب ترکیب و میل نمایید.

منع مصرف : افراد بلغمی مزاج با مشورت حکیم یا پزشک طب سنتی مصرف کنند.شربت معدل صفرا باسلام اشتها آورمتعادل کننده حرارت بدن
ملین و دافع خلط صفراپاکسازی و تقویت کننده کبداست.

خواص طعم های مختلف سکنجبین :

شربت سرکه انگبین با توجه به عرقیجاتی که در تهیه آن استفاده می‌شود خواص خاصی پیدا می‌کند به عنوان مثال  شربت سرکه انگبین شاه‌تره و کاسنی برای پاکسازی کبد مفید است و شربت سرکه انگبین بابونه، شیرین بیان و بومادران، موجب سلامتی معده می‌شود.

خواص سکنجبین برای سودا | خواص سکنجبین برای کبد

شربت سرکه انگبین آویشن و پونه خاصیت آنتی‌بیوتیکی دارد و سرکه انگبین سنبل‌الطیب، گل‌گاوزبان و اسطوخودوس  آرامش‌بخش و خواب‌آور هستند.

شربت سرکه انگبین خارشتر، خارخاسک و کرفس کلیه‌ها را پاکسازی و سنگ کلیه را دفع می‌کند و شربت سرکه انگبین گزنه، مریم گلی و شنبلیله برای بیماران دیابتی مفید است.

شربت سرکه انگبین برگ زیتون و گردو موجب کاهش فشار خون می‌شود و سرکه انگبین زیره، شوید و زنیان کاهش چربی خون را به همراه دارد.

سکنجبین منافع سرکه را دارد و می‌تواند متعادل‌ کننده حرارت و التهابات کبد باشد و در بریدن صفرا شهرت فراوانی دارد. این شربت نفوذ مواد را در بدن بیشتر می‌کند، باز کننده عروق بدن و مجاری است و خون را تمیز و غلظت خون را برطرف می‌کند؛ شربت سرکه انگبین تاثیر چشمگیری در پاکسازی معده، کبد، کلیه‌ها و مجاری ادراری و دفع سنگ کیسه صفرا و کلیه دارد.

این شربت به رفع سوزش سر‌دل، اسید و رفلاکس معده کمک شایانی می‌کند؛ شربت سرکه انگبین نقش موثری در برطرف کردن التهاب مفاصل و آرتریت روماتوئید دارد.

شربت سرکه انگبین بدن را ضدعفونی می‌کند و باکتری‌ها و قارچ‌های مضر را از بین می‌برد؛ این شربت فشار خون را کاهش می‌دهد و از بروز سکته‌های مغزی و حملات قلبی هم جلوگیری می‌کند.

شربت سرکه انگبین نقش موثری در درمان بیماری‌های پوستی مانند خارش، اگزما، کهیر و پسوریازیس دارد؛ این شربت به کاهش قند و چربی خون کمک شایانی می‌کند.

شربت سرکه انگبین تاثیر چشمگیری در پاکسازی کبد و دستگاه گوارش، افزایش انرژی بدن و رفع نفخ معده، کبد چرب، گلو درد و سرفه دارد؛ این شربت باز کننده عروق و برطرف کننده عطش بوده و برای افراد صفراوی بسیار مفید است.

خانم های باردار باید با مشورت حکیم طب سنتی از این شربت استفاده کنند.

با مصرف روزانه یک لیوان شربت سرکه انگبین میتوانیم از بروز بسیاری از ناراحتی های روحی و جسمی پیشگیری کنیم.

 

دکمه بازگشت به بالا