اقتصادی

محمودآباد به هاب تولید گل و گیاه کشور تبدیل شود

اخبار ایران من/مازندران استاندار مازندران گفت: اگرجهاد کشاورزی در شهرستان محمود آباد از حالت سنتی خارج شود، تمام ۸۵ روستای این شهرستان به هاب تولید گل و گیاه کشور تبدیل می‌شود.

سید محمود حسینی پور امروز، ۸ بهمن در بیستمین سفر شهرستانی به محموآباد در نشستی با دهیاران و شوراهای اسلامی ۸۵ روستای شهرستان در روستای عبدالله آباد سرخ رود، اظهار کرد: در شهرستان محمودآباد ۴۲۵ آلاله آسمانی داریم که به تک تک این شهدا افتخار می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه شهدا باعث اقتدار و امنیت کشور ما شدند و خانواده شهدا صبورترین اقشار جامعه هستند، افزود: سفرهای شهرستانی به دستور آیت الله رئیسی انجام می‌شود و ایشان معتقدند مسئولین نباید جدا از مردم باشند.

نماینده عالی دولت در مازندران با اذعان به اینکه ما در سفر به محمودآباد و مباحثی که با مردم این شهرستان داشتیم چند مسئله را بررسی کردیم، یادآور شد: مردم انقلابی و صبور محمودآباد در عرصه های مختلف نقش آفرین بودند و زمانی که در مازندران هیچ خبری از تجارت دریا، ریل و قطار نبود، تنها بندر مازندران بندر اهلم و این شهرستان دارای ریل و قطار بود.

حسینی پور با عنوان اینکه مرکز تجارت بین المللی در این منطقه شکل گرفته است، اظهار کرد: موقعیت جغرافیایی محمودآباد از نظر ژئوپلوتیک جغرافیای خاصی است و در مسیر کریدور شمال جنوب قرار دارد.

وی ادامه داد: محمودآباد در حوزه ارتباط با چهار کشور همسایه از طریق دریا هم مرز است و از منظر نیروی انسانی، نیروی فاخری دارد.

استاندار مازندران با بیان به اینکه در شهرستان محمودآباد مزیت‌های خوبی وجود دارد و جوانان، نخبگان و پیشکسوتان باید با برنامه حرکت کنند، ذکر کرد: اراده‌های محکمی را در محمودآباد دیدیم که بی‌نظیر بوده و می‌تواند منشأ تحولات بزرگ در این شهرستان باشد.

این مسئول با بیان اینکه مناطق روستایی محمودآباد بسیار برخوردار است، تاکید کرد: این شهرستان از منظر آب و هوا، خاک حاصلخیزی و نیروی انسانی باهوش و پرتلاش، بسیار مزیت بالایی دارد و می‌تواند تحول ایجاد کند.

حسینی پور با اشاره به اینکه ما یک مسیر سنتی را در محمودآباد تجربه می‌کنیم تصریح کرد: در درجه اول باید توجه به نگاه توسعه محور در استان مازندران شکل بگیرد که اساس آن دانش بنیان است و باید جوانان نخبه محمودآبادی وارد میدان شوند.

مقام عالی دولت در مازندران با عنوان اینکه شرکت‌های دانش بنیان برای توسعه استان و شهرستان باید به میدان بیایند، افزود: ما هیچ راهی نداریم و اگر بخواهیم تحولات چشمگیر و قابل رویت باشد باید از مسیرهای سنتی عبور و در ریل دانش بنیان قرار بگیریم.

حسینی پور گفت: دانش بنیان یعنی اقدامی که در یک منطقه محروم روستایی اتفاق می‌افتد و ما با توسعه کشاورزی و گلخانه‌ای در مناطق روستایی توانستیم اشتغال خانگی ایجاد کنیم.

وی با اظهار اینکه در تولید گل و گیاه مردم به صورت خودجوش اقدام کردند، بیان کرد: دولت حامی کارآفرینان است.

وی با تاکید بر اینکه برخی از قواعد، قوانین و بخشنامه ها متناسب با استان مازندران نیست، یادآور شد: دولت در تلاش است که این موانع برداشته شود.

حسینی پور با اظهار اینکه برای ایجاد گلخانه باید ۲۴ ساعته پروانه صادر شود، گفت: نگاه دولت تقویت واحدهای دانش بنیان است.

استاندار مازندران با اظهار اینکه در حوزه جهاد کشاورزی نوآوری و تحول را خواهیم داشت، تصریح کرد: باید دو نگاه در جهاد کشاورزی استان وجود داشته باشد و آن خارج شدن از ریل سنتی و برگشت به سبک مدیریت دهه ۶۰ است.

او ادامه داد: اگر با این نگاه، ما مسئله جهاد کشاورزی را در محمودآباد ساماندهی کنیم، می توانیم تمام ۸۵ روستای این شهرستان را به هاب تولید گل و گیاه کشور تبدیل کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه بازرگانان باید پای کار بیایند و محمودآباد در حوزه های دیگر جایگاه والایی دارد، بیان کرد: در شیلات تولیدات محمودآباد منحصر بفرد بوده و بازار ماهی این شهرستان در سطح ملی مطرح است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا