بین الملل

افزایش خشونت‌ها در افغانستان؛ ده‌ها کشته و زخمی در یک شبانه‌روز

شب ها ، کابل و چندین بخش از افغانستان شاهد انفجار گسترده و حوادث شدید بود. خشونت باعث کشته و زخمی شدن بسیاری شده است.

به گزارش اخبار ایران من ، گزارش ها حاکی از آن است که در پی تشدید خشونت و جنایت در ولسوالی های گلدره و شاکردارا در کابل ، بسیاری از خانواده ها از خانه های خود فرار کرده و به کابل فرار کرده اند.

در پاسخ به خشونت ها ، دولت افغانستان گفت كه طالبان با خشونت های مداوم خود “مردم” را اذیت كرده اند.

این درحالی است که گفتگوهای بین افغانستان بین طالبان و افغانستان قرار است در روزهای آینده آغاز شود.

با توجه به تشدید خشونت ها ، سخنگوی صدیق صدیقی رئیس جمهور افغانستان گفت: حمله اخیر طالبان بر امنیت و امنیت “بازتاب تاریخ درگیری و خشونت های جاری” در این گروه است.

صدیقی در توییتر خود نوشت: “چرخش سربازان و مردم ما و دیکتاتوری طالبان یک جنایتی جدی است که باید توسط مردم جهان محکوم شود. این گروه باعث ناراحتی و آرامش مردم می شود.”

مقامات امنیتی در فرماندهی پولیس کابل تأیید کرده اند که چهار انفجار ناشی از مین های شیشه ای روز شنبه در پایتخت رخ داده است. در این انفجار یک افسر ارتش افغانستان کشته و پنج غیرنظامی زخمی شدند.

فردوس فرامرز ، سخنگوی پلیس کابل گفت: این انفجار در استان های دوم ، هفتم ، هفتم و کابل رخ داده است.

هیچ گروه یا فردی به این انفجار پاسخ نداده است.

با این حال ، وزارت کشور افغانستان انفجار طالبان را نام برد. طارق آرین سخنگوی وزارت امور داخله گفت که طالبان در تلاش بودند تا “محدودیت های روانی” ایجاد کنند.

شاه حسین مرتضوی ، مشاور رئیس جمهور افغانستان ، در فیس بوک نوشت: “اکنون که طالبان شانس تصاحب زمین را از دست داده اند ، استفاده از مین ها را برای اعلام حضور و حضور خود تغییر داده اند.”

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا