علمی

ماهواره‌های کانادا به کمک اوکراین آمدند

مایک گرینلی، مدیر اجرایی MDA در بیانیه ای گفت: تصاویر گرفته شده توسط ماهواره های ما، که در توانایی نظارت بر آب و هوا، همراه با تجزیه و تحلیل و سایر منابع تصویری از شرکت های رصد زمین بی نظیر هستند. -تاریخ گزارش های هوشمند در اوکراین

وی افزود: ما مفتخریم که می‌توانیم از فناوری ماهواره‌های راداری خود برای کمک به عملیات‌های بین‌المللی استفاده کنیم و به انجام هر کاری که می‌توانیم برای کمک به دولت اوکراین برای محافظت از شهروندانش ادامه می‌دهیم.

McDonald’s, Detoiler & Partners، مخفف MDA، یک شرکت وابسته به فناوری کانادا است. این شرکت شعبه های متعددی در کانادا و ایالات متحده دارد. مهمترین محصولات این شرکت Canadarem است که توسط شاتل فضایی ناسا استفاده می شود و همچنین Canadarem 2 و Dexter که توسط ایستگاه فضایی بین المللی اداره می شود.

«کانادرم» گروهی از وسایل مکانیکی است که بر روی شاتل ها و ایستگاه های هوایی برای جابجایی کالاها و اشیا به خارج از فضا نصب می شوند. این سلاح توسط آژانس فضایی کانادا توسعه و تولید شده است.

قدرت راداری “MDA” شگفت انگیز است. به عنوان مثال، این شرکت ماهواره رادارست-2 را که از دسامبر 2007 به دور سیاره ما می چرخد، و همچنین سه هواپیمای صورت فلکی رادارست را توسعه داده است که در ژوئن 2019 با موشک فالکون اسپیس ایکس 9 پرواز کردند. فضاپیمای زمین به فضا پرتاب شد.

بیانیه گرینلی مشخص نکرد که MDA می تواند کدام تصاویر را از ماهواره های دیگر شرکت ها مشاهده کند.

احتمالات دیگری نیز وجود دارد. به عنوان مثال، Capella Space مستقر در کلرادو، “SAR” از اوکراین را در طول تهاجم روسیه در 24 فوریه، و Maxar Technologies، Planet And BlackSky، هواپیمایی که تصاویری از تهاجم روسیه به اوکراین و پیامدهای آن را ثبت کرد، فیلمبرداری کرد. مکسار اخیراً عکس‌هایی منتشر کرده است که آسیب‌های عمده به فروشگاه‌های مواد غذایی، خانه‌ها و دیگر ساختمان‌ها را نشان می‌دهد.

46

دکمه بازگشت به بالا