اقتصادی

ضرر ۲۷ میلیون دلاری کنیا از قطعی ۸ روزه تلگرام

برآورد می‌شود که کنیا به دلیل قطعی تلگرام در نوامبر سال میلادی گذشته که در طول امتحانات سراسری دانش آموزان متوسطه روی داد، ۲۷.۰۲ میلیون دلار از دست داده است.

به گزارش اخبار ایران من، محاسبات سازمان نت‌بلاکس نشان می‌دهد که هشت روز قطعی تلگرام، باعث شد کسب و کارهای کنیایی که به این پیام‌رسان متکی هستند، ضرر هنگفتی متحمل شوند.

تخمین زده می‌شود که برای هر روز قطعی تلگرام، کسب و کارها و کشور کنیا، مجموعا ۳.۴ میلیون دلار در فروش، دستمزد و مزایای اقتصادی حاصل از استفاده از این اپلیکیشن در کنیا، از دست داده‌اند.

نت‌بلاکس، هزینه‌های اقتصادی قطعی شبکه‌های اجتماعی را بر اساس شاخص‌های بانک جهانی و اتحادیه بین‌المللی ارتباطات (ITU) محاسبه می‌کند که از نظر پولی، مزایای اقتصادی ایجاد شده در یک کشور از اینترنت بدون اختلال و استفاده از شبکه‌های اجتماعی را تخمین می‌زند.

تلگرام یک پلتفرم پیام‌رسان محبوب در کنیا و سطح جهان است که طبق آمار استاتیستا، ۸۰۰ میلیون کاربر فعال روزانه دارد.

بر اساس گزارش ایسترن افریکن، قطعی بیش از یک هفته‌ای تلگرام در سال میلادی گذشته، هرگز رسما توسط سازمان ارتباطات کنیا تائید نشد اما همزمانی آن با امتحانات سراسری، ممکن است نشانه آن باشد که این پیام‌رسان برای مقابله با تقلب در امتحانات ورودی کالج، قطع شده است.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا