اقتصادی

بورس کاهشی شد – اخبار ایران من

شاخص کل بورس از ساعات ابتدایی امروز روند نزولی را تجربه کرد و نهایتا با افت حدود ۱۸ هزار واحدی نسبت به روز گذشته، روی یک میلیون و ۹۳۸ هزار واحد ایستاد.

به گزارش اخبار ایران من، شاخص کل بورس امروز با حدود ۱۸ هزار واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۹۳۸ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم‌وزن نیز با افت ۱۰ هزار و ۹۹۵ واحدی، رقم ۶۶۳ هزار و ۲۲۱ واحد را ثبت کرد.

گفتنی است؛ دیروز بازار سرمایه رسید جزئی ۲۴۰۰ واحدی را تجربه کرد که دقیقا دوشنبه هفته گذشته نیز شاخص کل بورس و فرابورس روند صعودی داشت اما بعد از آن روند نزولی تا پایان هفته ادامه پیدا کرد.

در این بازار ۳۰۲ هزار معامله به ارزش ۳۲ هزار و ۹۷۱ میلیارد ریال انجام شد.

در معاملات امروز فولاد مبارکه اصفهان، ایران‌ خودرو، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، ملی صنایع مس ایران، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و بانک ملت جزو نمادهای بازار سرمایه بودند که بیشترین تاثیر را روی شاخص بورس داشته و همه آن‌ها روند منفی را تجربه کردند.

در آن سوی بازار سرمایه، شاخص کل فرابورس نیز با ۲۵۹ واحد کاهش در رقم ۲۴ هزار و ۷۹۳ واحد ایستاد.

در این بازار ۳۳۹ هزار معامله انجام شد که ۴۰ هزار و ۱۹۴ میلیارد ریال ارزش داشت.

ایران خودرو دیزل، پلیمر آریا ساسول، سرمایه گذاری صبا تامین، بیمه پاسارگاد، صنعتی مینو، فولاد هرمزگان جنوب و مجتمع جهان فولاد سیرجان بیشترین تاثیر را روی شاخص فرابورس گذاشتند و به غیر از صبا تامین و مجتمع جان فولاد سیرجان دیگر نمادها روند منفی داشتند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا