بین الملل

ادعای ترامپ : اگر رییس جمهور بودم, بی تردید ایران را وارد توافق ابراهیمی می کردم

به گزارش اخبار ایران من؛ دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا در اظهاراتی ادعا کرد که اگر رییس جمهور این کشور بودم, بدون شک ایران را وارد توافق ابراهیمی (سازش کشورهای عرب با رژیم اسرائیل) می کردم.

ترامپ در مصاحبه با شبکه “فاکس نیوز” با اشاره به چاک شومر رهبر یهودی اقلیت سنا گفت که وی ، “اسرائیل را رها ” و “به صورت واضح اعلام کرد که از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل حمایت نخواهد شد.”

ترامپ افزود که اسرائیل به دلیل “پیروی از” دموکرات ها و وفادار ماندن بیش از حد به آنها دچار خطا شده است.

به گزارش ایرنا از “الجزیره انگلیسی”, رئیس جمهور سابق آمریکا در پیامی به نتانیاهو گفت: “من فکر می کنم باید این کار (پیروی از دموکرات ها)را به سرعت به پایان برسانید و به دنیای صلح بازگردید.”

امارات و بحرین در ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ با دلالی دونالد ترامپ رئیس جمهور وقت آمریکا توافق نامه موسوم به «ابراهیم» را برای عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل امضا کردند. توافقنامه یاد شده امضا شده توسط امارات موجب برقراری روابط رسمی دیپلماتیک بین ابوظبی و تل آویو شد و پایه و اساس روابط تجاری، امنیتی و فرهنگی گسترده امارات با رژیم صهیونیستی را ایجاد کرد.

همچنین توافقنامه عادی سازی روابط رژیم جنایتکار اسرائیل با بحرین در همان روز امضا شد. سودان نیز که تحت فشار آمریکا قرار گرفته بود در ۶ ژانویه ۲۰۲۱ چنین توافقی با رژیم صهیونیستی امضا کرد و وامی به ارزش ۱.۵ میلیارد دلار از واشنگتن دریافت کرد و از لیست کشورهای تروریستی خارج شد.

مغرب نیز عادی سازی روابط خود با رژیم اشغالگر اسرائیل را در ۱۰ دسامبر ۲۰۲۰ بصورت رسمی اعلام کرد و پس از آن آمریکا حاکمیت مغرب بر صحرای غربی را به رسمیت شناخت.

3310310

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای طبیعی و محیط زیستی جهانی. با استفاده از دانش در حوزه محیط زیست و تغییرات آب و هوا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم. با تمرکز بر اثرات رویدادهای طبیعی بر جوامع، نقشه‌ای کامل از تغییرات زمین را برای شما می‌کشم.
دکمه بازگشت به بالا