ایران کسب و کارعمومی

جلوگیری از سیاه شدن دست با پوست گردو

روش پاک کردن لکه سیاه گردو از دست به خصوص برای علاقمندان به طعم گردوی تازه یکی از مهم‌ترین ترفندهایی است که باید یاد بگیرند. از طرف دیگر آشنایی با روش‌های جلوگیری از سیاه شدن دست با پوست گردو نیز به شما کمک می‌کند تا بدون دردسر پوست سبز گردوی تازه را جدا کنید. در این مقاله از سرویس در می‌توانید با روش‌های پاک کردن لکه گردو تازه از روی دست آشنا شوید. در انتهای مقاله به سوالات متداول در مورد پاک کردن لکه گردو از دست پاسخ خواهیم داد.

علت سیاه شدن پوست دست بعد از تماس با پوست گردو

پوست گردو حاوی ترکیباتی اسیدی است که سبب رنگی شدن پوست می‌شود. زمانی که پوست گردو با پوست بدن ما برخورد می‌کند، در معرض اکسیژن لکه‌های قهوه‌ای ایجاد می‌کند که به راحتی تمیز نمی‌شود. جالب است بدانید که در قدیم از خاصیت رنگدهی پوست گردو برای رنگ کردن موها و حتی رنگ کردن الیاف و نخ استفاده می‌شد.

بیشتر بخوانید:

روش پاک کردن لکه سیاه گردو از دست

یکی از بدترین مشکلاتی که بعد از خوردن گردوی تازه با آن مواجه می‌شوید، لک شدن انگشت‌ها و دستانتان است که اتفاقاً از بین بردن آن نیز بسیار سخت است. به طور کلی برای پاک کردن لکه گردو از دست روش‌های متعددی وجود دارد. در ادامه می‌توانید با مؤثرترین روش‌های پاک کردن لکه گردو تازه از دست آشنا شوید.

۱دستانتان را در محلول تمیز‌کننده بخیسانید

روش اول برای پاک کردن لکه سیاه گردو از دست خیساندن دست‌ها در یک محلول تمیز‌کننده است. برای این کار باید در یک ظرف مقداری مایع ظرفشویی را با آب ترکیب کنید. سپس دست‌ها را برای ۵ دقیقه در این محلول قرار دهید. حالا یک برس نرم بردارید و روی نواحی که لکه ایجاد شده بکشید. این کار تا حد زیادی لکه‌های پوست گردو را از دستان شما پاک می‌کند.

۲از سرکه استفاده کنید

این روش پاک کردن لکه سیاه گردو از دست بسیار ساده است. برای این کار باید مقداری سرکه روی لکه‌های دستان بریزید و اجازه دهید سرکه برای چند دقیقه روی پوست بماند. سپس دستانتان را با آب بشویید. سرکه تا حد زیادی لکه پوست گردو را کم رنگ می‌کند.

۳از خمیر جوش شیرین استفاده کنید

روش بعدی برای پاک کردن لکه سیاه گردو از دست استفاده از است. برای این کار باید جوش شیرین را با کمی آب ترکیب کنید تا حالت خمیری پیدا کند. حالا این خمیر را روی نواحی لکه بمالید و اجازه دهید خمیر چند دقیقه روی پوست بماند. در نهایت می‌توانید دستانتان را آبکشی کنید.

پاشیدن جوش شیرین خشک روی دست و کشیدن یک پارچه مرطوب روی دست نیز می‌تواند ایده خوبی برای پاک کردن لکه سیاه گردو از دست باشد.

از بین بردن سیاهی دست با انار | با پوست گردو چیکار کنیم

۴دستانتان را با صابون بشویید

اگر به سرکه یا جوش شیرین دسترسی ندارید، بهتر است برای پاک کردن لکه گردو از دست از صابون استفاده کنید. در این روش باید مقداری صابون روی دستان و نوک انگشتان بریزید و سپس برای مدت زمان بیشتری دستان را روی هم بکشید تا لکه‌ها در صابون حل شوند. سپس دستانتان را آبکشی کنید و دوباره این کار را تکرار کنید تا لکه‌های از بین بروند.

۵از الکل استفاده کنید

استفاده از الکل یکی دیگر از روش‌های مؤثر برای پاک کردن لکه‌های سیاهی گردو از دست است. برای این کار باید مقداری الکل را روی یک پارچه تمیز بریزید و سپس آن را روی لکه‌های روی دستتان بکشید. اجازه دهید الکل برای چند دقیقه روی پوستتان بماند و سپس آن را با آب و صابون بشویید.

۶روی پوست دستتان سنگ پا یا سوهان بکشید

روش بعدی برای پاک کردن لکه سیاه گردو از دست استفاده از سنگ پا یا یک سوهان ملایم است. برای این کار باید از سنگ پا یا سوهانی استفاده کنید که حالت سایندگی آن بسیار کم باشد تا پوست دستتان آسیب نبیند. برای شروع باید سنگ پا را خیس کنید. سپس آن را به صورت دورانی روی لکه بمالید تا از بین برود. پس از اتمام کار می‌توانید دستانتان را با آب گرم و صابون بشویید.

۷از آبلیمو کمک بگیرید

آبلیمو نیز همانند سرکه می‌تواند لکه حاصل از پوست گردو را کمرنگ کند. برای این کار باید مقداری آبلیمو روی دست‌ها بریزید و سپس با یک برس نرم روی لکه‌ها بکشید تا کم رنگ شوند. اسید سیتریک موجود در آبلیمو موجب محو شدن لکه پوست گردو از روی پوست می‌شود و پوست شما را نرم می‌کند. توجه داشته باشید که اگر روی دستانتان زخم یا بریدگی دارید، این روش موجب ایجاد سوزش خواهد شد.

۸از روغن استفاده کنید

استفاده از روغن یک روش مؤثر برای پاک کردن لکه سیاه گردو از دست است. برای این کار می‌توانید از هر نوع روغنی که مد نظرتان است استفاده کنید. دستانتان را به روغن آغشته کنید و سپس خوب به هم بمالید. این کار را تا ۳ بار تکرار کنید تا لکه‌های پوست گردو کاملاً از روی پوست دستتان محو شود.

۹از ترکیب نمک و آبلیمو استفاده کنید

اگر هنوز فکر می‌کنید که چگونه لکه پوست گردو سبز را از روی دست پاک کنید، بهتر است ترکیب نمک و لیمو ترش را امتحان کنید. برای این کار باید به اندازه ۱ قاشق غذاخوری نمک روی دستانتان بریزید. حالا آب ۲ عدد لیمو ترش را روی پوستتان بریزید و شروع به اسکراب و لایه‌برداری کردن پوست کنید. با این روش خیلی راحت از شر لکه سیاه گردو خلاص می‌شوید.

۱۰روی لکه دستتان خمیر دندان بمالید

راهکار بعدی برای از بین بردن لکه سیاه گردو از دست استفاده از «خمیر دندان» است. برای این کار باید مقداری خمیر دندان روی یک مسواک بزنید. حالا مسواک را به صورت دورانی روی لکه بکشید تا لکه‌ها از بین بروند.

بیشتر بخوانید:

۱۱از کرم لایه‌بردار استفاده کنید

اسکراب کردن پوست یکی از بهترین روش‌ها برای پاک کردن لکه گردو از دست است. برای این کار می‌توانید از کرم‌های لایه‌بردار پوست استفاده کنید. کرم را روی پوست قرار دهید و به صورت دورانی ماساژ دهید تا لکه از بین برود.

۱۲از ترکیب شیر و آبغوره استفاده کنید

روش بعدی برای از بین بردن لکه سیاه پوست گردو از دست استفاده از ترکیب شیر و آبغوره است. برای این کار باید شیر و آبغوره را به مقدار مساوی ترکیب کنید. سپس دستان را روی هم بکشید تا لکه‌های ایجاد شده کمرنگ شود.

۱۳برای از بین بردن لکه‌ها از اکسیدان استفاده کنید

اگر با هیچ کدام از روش‌های بالا لکه پوست گردو روی دستانتان پاک نشد، می‌توانید مقداری اکسیدان روی دستتان بریزید و شروع به مالیدن پوستتان کنید. این روش به هیچ عنوان برای پوست‌های حساس مناسب نیست و می‌تواند موجب ایجاد حساسیت شود. بنابراین قبل از استفاده از اکسیدان حتماً مطمئن شوید که پوست شما به آن حساسیت ندارد.

۱۴وایتکس را امتحان کنید

استفاده از وایتکس می‌تواند به پوست دست آسیب وارد کند. اما اگر پوست حساسی ندارد و با هیچکدام از روش‌ها نیز نتیجه نگرفتید، می‌توانید دستانتان را با مقداری وایتکس رقیق شده بشویید تا از شر لکه‌های پوست گردو خلاص شوید.

۱۵ترکیب مایع ظرفشویی و جوش شیرین را امتحان کنید

بهترین روش پاک کردن گردو از دست برای افرادی که لکه‌های عمیقی روی پوستشان ایجاد شده استفاده از ترکیب مایع ظرفشویی و جوش شیرین است. برای این کار باید ۲ قاشق جوش شیرین را با ۱/۴ لیوان مایع ظرفشویی ترکیب کنید. سپس با استفاده از یک مسواک کهنه این ترکیب را روی پوست بمالید تا لکه برطرف شود.

بیشتر بخوانید:

جلوگیری از سیاه شدن دست با پوست گردو

از بین بردن لکه پوست گردو از دست بسیار سخت است و به همین دلیل استفاده از روش‌های مناسب برای جلوگیری از سیاه شدن دست با پوست گردو به شما کمک می‌کند تا بتوانید هر اندازه که دوست دارید از گردوی تازه استفاده کنید و نگران سیاه شدن دست‌هایتان نباشید.

*قبل از این که شروع به کندن پوست گردو کنید، یک دستکش ضخیم بپوشید.

*بعد از خوردن گردوی تازه بلافاصله دستانتان را با آب سرد و صابون بشویید.

*قبل از خوردن یا پوست کندن گردوی تازه مقدار زیادی روغن یا لوسیون به دست‌ها بزنید و خوب دستانتان را به هم بمالید. این کار از نفوذ روغن گردو به پوست جلوگیری می‌کند.

نکاتی درباره پاک کردن لکه گردو از دست و لباس

*اگر دست یا لباستان با پوست گردو لک شد، بهتر است در سریع‌ترین زمان ممکن برای تمیز کردن آن اقدام کنید.

*اولین قدم برای تمیز کردن لکه گردو از دست شستن دست‌ها با آب و صابون است، بعد از این روش می‌توانید از سایر ترفندها استفاده کنید.

*برای پاک کردن لکه گردو از لباس می‌توانید از سرکه سفید یا محلول پراکسید هیدروژن استفاده کنید.

*آخرین راهکار برای از بین بردن لکه گردو از دست و لباس استفاده از مایع سفید کننده است. این روش برای از بین بردن لکه لباس مناسب است ولی از آن جایی که سفید کننده‌ها برای پوست مضر هستند. اگر مطمئن شدید سایر روش‌ها بی‌تأثیر بود می‌توانید از مقداری سفید کننده رقیق شده با آب برای تمیز کردن لکه‌های پوست گردو روی دست استفاده کنید.

بیشتر بخوانید:

ماندگاری لکه سیاه گردو روی دست چقدر است؟

لکه گردو معمولاً با توجه به میزان رنگی که دارد، از چند ساعت تا چند روز روی پوست باقی می‌ماند. هر چقدر عمق لکه و مقدار روغن گردو بیشتر باشد، لکه سخت‌تر از بین می‌رود. معمولاً لکه‌های روشن بعد از یک تا دو روز از روی پوست محو می‌شوند.

سوالات متداول

چگونه سیاهی روی انگشتان دست را از بین ببریم؟

استفاده از سرکه، جوش شیرین، الکل، صابون، آبلیمو، خمیر دندان، روغن، وایتکس و کرم لایه‌بردار معمولاً برای از بین بردن لکه سیاه گردو از دست مؤثر است.

بهترین روش‌های جلوگیری از سیاه شدن دست با پوست گردو چیست؟

استفاده از دستکش، شستن سریع دست‌ها با آب و صابون و همچنین چرب کردن دست می‌تواند از سیاه شدن پوست جلوگیری کندزمان مطالعه: 5 دقیقه

مگر می‌شود فصل گردو باشد و بتوان از گردوی تازه گذشت؟ اما پاک كردن لكه گردو از روی دست‌ها، قسمت سخت ماجراست. بااین‌حال هر چقدر هم که از عواقب این مسئله آگاه باشید، نمی‌توانید جلوی خودتان را بگیرید و فقط به‌خاطر سیاه‌شدن دستانتان، خودتان را از این لذت زایدالوصف محروم کنید.

پدرتان بالای درخت رفته است تا گردوها را پایین بیندازد؛ برادرتان پایین درخت ایستاده است و گردوها را جمع می‌کند؛ خواهرتان دارد از خوردن گردوهای تازه لذت می‌برد؛ مادرتان هم سفره نان و پنیر را پهن می‌کند تا در یک غروب دل‌انگیز، یک عصرانه خوشمزه با گردوی تازه بخورید. شما ممکن است فقط به دلیل عذاب پاک كردن لكه گردو در یک گوشه بایستید و خودتان را از این بزم شگفت‌انگیز محروم کنید!

لطفا شما هم وارد جمع شوید و بدون فکرکردن به عواقب پاک كردن لكه گردو از این دورهمی لذت ببرید؛ چراکه ما می‌خواهیم در این مقاله از چند راهکار ساده نشانتان دهیم که می‌تواند در پاك كردن رنگ پوست گردو از دست‌ها به شما کمک کند.

پوست کندن گردو تازه بدون سیاه شدن دست

شاید یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای جلوگیری از سیاه شدن دست با پوست گردو این باشد که گردوی بدون پوست تهیه کنید! اما این اصلا روشی نیست که به دنبال آن باشید. شما می‌خواهید از طعم بی‌نظیر گردوی تازه لذت ببرید و از طرفی هم با عذاب پاک كردن لكه گردو مواجه نشوید.

یکی از راه‌های پوست کندن گردو تازه بدون سیاه شدن دست، پوشیدن یک دستکش است. همچنین شما می‌توانید از چکش برای پوست کندن گردو سبز استفاده کنید. این کار می‌تواند تا حدودی به شما کمک کند.

حتما بخوانید: برای خرید نهال گردو  تیپ 9 کافیست با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید 

برای پاك كردن لكه پوست گردو از وسایلی که در خانه دارید استفاده کنید

یک راه تضمینی برای پاك كردن رنگ پوست گردو از روي دست، داشتن کمی صبر و تحمل است. بعد از گذشت مدتی شما شاهد خواهید بود که رنگ گردو به‌مرور از روی پوست محو می‌شود؛ اما اگر عجله دارید و می‌خواهید خیلی سریع آثار جرم را از روی دستانتان پاک کنید، کارهای زیر می‌توانند در پاک كردن لكه گردو به شما کمک کنند و آن‌ها را کمرنگ‌تر جلوه دهند.

پاک كردن لكه گردو با جوش شیرین و

برای پاك كردن لكه پوست گردو از دست، کمی جوش شیرین را با آب مخلوط کنید تا یک خمیر غلیظ ایجاد شود. یک مسواک تمیز را به این خمیر آغشته کنید و سپس آن را با حرکات دایره‌ای روی پوست خود بمالید.

پاک كردن لكه گردو با جوش شیرین و مایع ظرفشویی

شما می‌توانید برای پاک كردن لكه گردو با جوش شیرین، به‌جای آب، بریزید. یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را با یک‌چهارم فنجان مایع ظرفشویی ملایم، مخلوط و از این ترکیب برای پاک كردن لك گردو استفاده کنید.

پاک كردن لكه گردو با لیمو

قبل از آن که بخواهید از لیمو به‌عنوان یک  راه حل برای پاک كردن لكه گردو بهره ببرید، باید بدانید که برخورد لیمو روی بریدگی‌های پوست یا ناخن‌های جویده‌شده، باعث می‌شود احساس سوزش داشته باشید. همچنین اگر پوست دست‌هایتان خشک است، از این روش چشم‌پوشی کنید. ما چندین راه دیگر هم در چنته داریم تا به شما در پاک كردن لك گردو کمک کنیم.

برای استفاده از این روش، ابتدا دست‌های خود را با آب و صابون بشویید تا باقی‌مانده پوست گردو از روی دست‌های شما از بین برود؛ سپس آب یک لیمو را در یک کاسه بریزید و دست‌های خود را با آن بمالید.

پاک كردن لكه گردو با لیمو و نمک

آب دو عدد لیمو را بگیرید. یک قاشق غذاخوری نمک را در کف دستانتان قرار دهید؛ سپس آبلیمو را روی آن‌ها بریزید. دستان خود را به هم بمالید تا با استفاده از این اسکراب به پاك كردن لكه پوست گردو از دست خود کمک کنید.

حتما بخوانید:

پاک كردن لكه گردو با خمیر دندان

اگر از لیمو برای پاک كردن لكه گردو استفاده کردید و به نتیجه دلخواه نرسیدید، می‌توانید از خمیر دندان استفاده کنید. خمیر دندانی که حاوی جوش شیرین باشد، احتمالا نتیجه بهتری می‌تواند داشته باشد.

اگر می‌خواهید از این روش برای پاك كردن لكه پوست گردو استفاده کنید، باید مقداری خمیر دندان را روی دست‌های خود بریزید و سپس با استفاده از یک مسواک، خمیر را با حرکات دایره‌ای روی دست پخش کنید.

پاک كردن لكه گردو با روغن

شما می‌توانید از هر روغنی برای پاک كردن لكه گردو استفاده کنید. مقدار مناسبی از روغن را در دست‌های خود بریزید و آن‌ها را به هم بمالید. این کار را سه بار انجام دهید تا نتایج بهتری حاصل شود. اگر پوست حساسی ندارید می‌توانید ابتدا از لیمو استفاده کنید. در غیر این صورت، برای پاک كردن لكه گردو به دفعات بیشتری از روغن پخت‌وپز احتیاج خواهید داشت.

پاک كردن لكه گردو با سرکه

برای پاک كردن لكه گردو با این روش باید ابتدا یک کاسه را با سرکه سفید پر کنید و دستان خود را به مدت سی دقیقه در آن نگه دارید. بعد از آن حتما دست‌های خود را به طور کامل بشویید. ممکن است این روش کمی کسل‌آور به نظر برسد؛ بنابراین اگر طرفدار جنب‌وجوش بیشتری هستید، از روش دیگری برای پاك كردن لكه پوست گردو استفاده کنید. به این صورت که سرکه سفید را روی پنبه بریزید و دست‌های خود را به آن بمالید.

بعد از پاک كردن لكه گردو باید چه کار کنید؟

گمان نکنید که با یک بار انجام‌دادن کارهای بالا لکه گردو در سه سوت پاک می‌شود. لکه گردو مقاوم‌تر از این حرف‌هاست و پاك كردن لكه پوست گردو به این راحتی نیست. اما شما هم کوتاه نیایید و هر کدام از روش‌ها را تا سه بار انجام دهید. بالاخره یا شما پیروز می‌شوید یا لکه گردو.

بعد از استفاده از هر یک از روش‌های پاك كردن رنگ پوست گردو از دست، باید دست‌های خود را به‌خوبی بشویید و به مقدار زیاد از مرطوب‌کننده استفاده کنید؛ چراکه روش‌های پاک كردن لكه گردو می‌توانند باعث آسیب سطحی به پوست شما ‌شوند.

حتما بخوانید:

 قمار کنید و به فکر پاك كردن لكه پوست گردو از دست نباشید

نکته مهمی که در پاک كردن لكه گردو باید در نظر داشته باشید، این است که نباید شستن آن را به تعویق بیندازید. بنابراین قبل از آن که لکه گردو به ثبات برسد، آن را بشویید تا دچار دردسرهای پاك كردن رنگ پوست گردو از دست‌ها نشوید. شما همچنین می‌توانید از روش‌هایی که برای پوست کندن گردو تازه بدون سیاه شدن دست به آن‌ها اشاره کردیم، استفاده کنید.

داستان قمارباز را خوانده‌اید؟ شاید خنده‌دار به نظر برسد ولی پوست کندن گردو سبز مثل قمار می‌ماند. شما می‌دانید که بعد از پوست‌کردن گردو قرار است دستانتان سیاه شود؛ اما نمی‌توانید از آن صرف‌نظر کنید؛ درست مثل قمار.

همه ما یک الکسی ایوانویچِ درون داریم و مثل او که در برابر قمار ناتوان بود، ما هم دربرابر گردوی تازه ناتوانیم. البته شانس با ما یار است و آخر و عاقبت این قمار فقط سیاه‌شدن دست خواهد بود که بعد از مدتی از بین می‌رود. مراقب باشید مثل الکسی ایوانویچ در داستان قمارباز به قمار واقعی معتاد نشوید.

پاک كردن لكه گردو راهکارهای زیادی دارد که به شما معرفی کردیم. یا این راهکارها به شما جواب می‌دهند یا بالاخره این لکه‌های سمج بعد از مدتی خودبه‌خود از بین می‌روند.

دکمه بازگشت به بالا