اخبار استانی

۴۷۰۰ نفر تحت پوشش طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی قرار گرفتند

اخبار ایران من/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی تا کنون چهار هزار و ۷۰۰ نفر از زنان خانه‌دار، دانشجویان، صاحبان مشاغل آزاد، وزرشکاران، هنرمندان و خبرنگاران در این استان تحت پوشش تامین اجتماعی قرار گرفته‌اند.

رسول چراغ سحر روز دوشنبه، ۲۱ اسفندماه ۱۴۰۲ در جمع خبرنگاران افزود: سازمان تامین اجتماعی به منظور گسترش چتر حمایتی بیمه‌های اجتماعی نسبت به اجرای طرح بیمه فراگیر خانواده ایرانی اقدام کرده است و شمول پوشش بیمه به اقشاری چون زنان خانه‌دار، دانشجویان و کسانی که از هیچ پوشش بیمه ای برخوردار نیستند، تسهیل شده است.

وی با اشاره به اینکه راهبرد افزایش بیمه‌شدگان و توسعه پوشش بیمه‌ای در آینده نیز با جدیت بیشتر و با هدف گسترش پوشش بیمه‌ای به همه افراد فاقد بیمه در دستور کار سازمان تأمین اجتماعی است، اظهار کرد: با بازنگری مقررات پوشش بیمه‌ای کارفرمایان، این امکان فراهم شده است که بخش مهمی از جامعه کارفرمایان حقوقی با انتخاب دستمزد مورد درخواست و تمایل خود و پرداخت حق بیمه متناسب با آن، از مزایای قانونی پوشش بیمه‌ای برخوردار شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: همچنین بیمه ورزشکاران، مربیان ورزشی و فعالان عرصه ورزش و شاغلان میادین و غرفه‌های میوه و تره‌بار مورد توجه قرار گرفت و در مجموع در حال حاضر بیش از ۳۲ گروه مشمول بیمه‌های توافقی هستند که توافق با هفت گروه از آنان در دو سال اخیر صورت گرفته است.

چراغ سحر تصریح کرد: به تازگی نیز براساس تفاهم با صندوق اعتباری هنر این امکان فراهم شد که هنرمندان، روزنامه‌نگاران و نویسندگان نیز در قالب بیمه توافقی به جمع بیمه‌پردازان تأمین‌اجتماعی بپیوندند.

وی ادامه داد: بیمه زنان خانه‌دار از خدمات و تعهدات سازمان تأمین‌اجتماعی است که در راستای مأموریت این سازمان برای توسعه پوشش بیمه‌ای برای اقشار مختلف جامعه اجرا می‌شود و زنان خانه‌دار غیرشاغل که امکان استفاده از بیمه اجباری سازمان تأمین‌اجتماعی را ندارند، می‌توانند از این بیمه استفاده کنند.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: مشمولان این نوع بیمه، تمامی زنان و دخترانی هستند که در رده سنی بین ۱۸ تا ۵۰ سال قرار دارند و بدون هرگونه سابقه حق بیمه قبلی می توانند از حمایت های تامین اجتماعی شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی، مستمری بازماندگان و خدمات درمانی برخوردار شوند.

وی تاکید کرد: زنان خانه‌دار با داشتن ۳۰ سال سابقه بیمه‌پردازی یا ۱۰ سال سابقه بیمه پردازی و ۵۵ سال سن می‌توانند بازنشسته شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد گفت: انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه‌دار به صورت کاملاً غیرحضوری و بدون نیاز به مراجعه به شعب امکان‌پذیر است و متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه es.tamin.ir (از منوی بیمه شدگان – بیمه شدگان خاص – بیمه فراگیر خانواده ایرانی – انعقاد قرارداد بیمه زنان خانه‌دار و دختران) نسبت به انعقاد قرارداد و پرداخت حق‌بیمه اقدام کنند.

چراغ سحر افزود: سازمان تامین اجتماعی در راستای اصل ۲۹ قانون اساسی مبنی بر گسترش پوشش بیمه همگانی آمادگی دارد همه دانشجویان را تحت پوشش بیمه قرار دهد و دوران تحصیل را به عنوان سوابق بیمه پردازی آنان لحاظ و ثبت کند.

به گفته وی با استفاده از این طرح، امنیت شغلی برای دانشجویان ایجاد می‌شود و اگر دانشجویی در  سال های تحصیل خود بیمه باشد و بعد از فارغ‌التحصیلی برای وی فرصت شغلی ایجاد شود، این دوران جزو سوابق بیمه ای وی برای بازنشستگی محسوب خواهد شد.

چراغ سحر عنوان کرد: بیمه دانشجویی در قالب بیمه مشاغل آزاد با نرخ حداقلی ارایه شده است و دانشجویان می‌توانند با انتخاب یکی از نرخ‌های پرداخت حق بیمه ۱۲، ۱۴ و یا ۱۸ درصد از مزایای آن شامل بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوت استفاده کنند.

به گزارش اخبار ایران من، مدیرکل تامین اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: انعقاد قرارداد بیمه به صورت کاملاً غیرحضوری و بدون نیاز به مراجعه به شعب امکان‌پذیر است و متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه es.tamin.ir (از منوی بیمه شدگان – بیمه شدگان خاص – بیمه فراگیر خانواده ایرانی) نسبت به انعقاد قرارداد و پرداخت حق‌بیمه اقدام کنند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا