عمومی

معرفی فرهنگ غنی یزد نیاز به هم‌افزایی بین‌ بخشی دارد – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین، سیدمحمد رستگاری، روز دوشنبه در افتتاحیه اولین رویداد «ایران من، جان و جهان من» در دانشگاه یزد اظهار کرد: امروز با توجه استاندار یزد، مدیران استان و مسؤولان دانشگاه یزد، شاهد توسعه همکاری دانشگاه و دستگاه‌های اجرایی هستیم.

وی با بیان اینکه استان یزد بیش از ۱۰ ‌هزار هکتار محوطه تاریخی دارد، افزود: این استان ظرفیت‌های بی‌نظیری در حوزه‌های فرهنگی و گردشگری دارد و نیاز است این ظرفیت‌ها با استفاده از تکنولوژی روز و تولید محتوای قوی، به دنیا نشان داده شود.

رستگاری با اشاره به اینکه یزد مجموعه کامل گردشگری را در کنار هم دارد، تصریح کرد: برای معرفی فرهنگ غنی و ارزشمند دارالعباده و دارالعلم نیاز به هم‌افزایی بین بخشی است و این حرکتی که در دانشگاه یزد آغاز شده دیگر دستگاه‌ها را نیز پای کار خواهد آورد که می‌تواند آثار خلاقانه‌ای، برای معرفی بیشتر استانمان به دنبال داشته باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد گفت: گردشگری باعث نزدیکی‌ دل‌ها، فرهنگ‌ها و ملت‌ها به یکدیگر خواهد شد و باید در تولید محتوا به این امر توجه شود.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه کشور ایران امسال، ریاست ACD مجمع گفتگوی آسیایی را عهده‌دار شده است، با پیگیری‌های صورت گرفته استان یزد نیز به عنوان پایتخت گردشگری معرفی شده که باید از این فرصت نهایت استفاده را ببریم.

رستگاری اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان یزد به ویژه در بحث معماری و مرمت وجود دراد ما می‌توانیم از این ظرفیت و همچنی ظرفیت گفتگوهای دانشگاهی استفاده کنیم.

دانشجویان با ایجاد امید از خودتحقیری ایرانی‌ها در فضای مجازی جلوگیری کنند

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه یزد نیز در این مراسم با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم (ص) اظهار کرد: دوست داشتن وطن جزئی از ایمان است بنابراین باید ظرفیت‌ها را بشناسیم و ایران اسلامی را خوب درک کنیم.

حجت‌الاسلام محمدحسن تولائی با اشاره به تبلیغات منفی که علیه ایران وجود دارد و خودتحقیری‌هایی که در فضای مجازی دیده می‌شود، گفت: شما دانشجویان به عنوان افسران جنگ نرم باید با دیدن و تحقیق کردن و ایجاد امید در همین فضاهای مجازی، ایران اسلامی را به خوبی پوشش دهید و از چنین خودتحقیری‌هایی که باعث شرمساری است، جلوگیری کنید.

دکمه بازگشت به بالا