بین الملل

هریس: حمایت آمریکا از اوکراین ادامه می‌یابد

با وجود موانعی که در کنگره آمریکا برای ارائه کمک‌های مالی بیشتر دولت آمریکا به اوکراین وجود دارد، معاون رئیس‌جمهور آمریکا در کنفرانس خبری مشترک با رئیس‌جمهور اوکراین بر تعهد واشنگتن نسبت به تداوم حمایت‌ها از کی‌یف در جنگ با روسیه تاکید کرد.

به گزارش اخبار ایران من، «کامالا هریس» معاون اول رییس جمهور آمریکا با وجود موانعی که در کنگره برای حمایت از اوکراین وجود دارد، گفت که تعهد دولت آمریکا نسبت به اوکراین تزلزل‌ناپذیر است.

روزنامه نیویورک پست در این باره گزارش داد که هریس روز شنبه در نشست امنیتی مونیخ گفت: در صحبت از نقش آمریکا در حمایت از اوکراین، باید تزلزل‌ناپذیر باشیم و نمی‌توانیم وارد بازی‌های سیاسی شویم. بازیر سیاسی هیچ جایی در موضوعی ندارد که اساسا، درباره اهمیت ایستادگی در کنار متحدی است که یک حمله متجاوزانه بی‌دلیل را از سر می‌گذراند.

هریس این اظهارات را در یک کنفرانس خبری مشترک با «ولودیمیر زلنسکی» رییس جمهور اوکراین پس از دیداری محرمانه با او مطرح کرد.

این کنفرانس خبری در نشست مونیخ، ظرف مدت کوتاهی پس از اعلام عقب‌نشینی ارتش اوکراین از شهر آودیوکا در شرق  این کشور مطرح شد که به مدتی طولانی، صحنه نبردی شدید و خون‌بار با روسیه بود.

معاون اول «جو بایدن» رییس جمهور آمریکا درباره جنگ اوکراین که این هفته وارد سال سوم خواهد شد، مدعی شد: «این جنگ شکست تمام‌عیار پوتین(رییس جمهور روسیه) بود.»

او افزود: تداوم حمایت‌های آمریکا از اوکراین، در راستای منافع راهبردی آن است.

هریس همچنین در این باره خطاب به زلنسکی گفت: رییس جمهور بایدن و من به تلاش برای تامین منابع مالی و تسلیحاتی که شما برای موفقیتتان نیاز دارید، ادامه خواهیم داد. ما همچنین به حمایت از تلاش‌های شما برای رسیدن به صلحی منصفانه و پایدار ادامه خواهیم داد.

این در حالی است که جمهوری‌خواهان کنگره آمریکا نسبت بیش از پیش نسبت به درخواست دولت این کشور مبنی بر در نظر گرفتن بودجه اضافی برای کمک‌های مالی به اوکراین بی‌میلی نشان داده‌اند.

بسته کمک‌های ۹۵.۳ میلیارد دلاری به اوکراین و رژیم صهیونیستی که تسلیحات و تجهیزات مورد نیاز آن‌ها را تامین خواهد، سه‌شنبه در سنای آمریکا تصویب شد اما هنوز در مجلس نمایندگان آمریکا که کنترل آن در دست جمهوری‌خواهان است، موانعی بر سر راه آن وجود دارد.

زلنسکی نیز در کنفرانس خبری با هریس گفت: ما روی این تصمیم مثبت کنگره حساب کرده‌ایم. برای ما، این بسته حمایتی حیاتی است.

او همچنین گفت که دولت اوکراین برای شرایطی که این کمک‌ها از سوی آمریکا ارائه نشوند، هیچ گونه «پلان B» در نظر ندارد.

زلنسکی بیان کرد: ما در حال حاضر گزینه‌های دیگری را بررسی نمی‌کنیم، چراکه روی آمریکا حساب کرده‌ایم.

انتهای پیام

تیم خبری بین المللی

تحلیلگر اخبار خارجی با تمرکز بر رویدادهای طبیعی و محیط زیستی جهانی. با استفاده از دانش در حوزه محیط زیست و تغییرات آب و هوا، به شما اخبار جذاب و تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم. با تمرکز بر اثرات رویدادهای طبیعی بر جوامع، نقشه‌ای کامل از تغییرات زمین را برای شما می‌کشم.
دکمه بازگشت به بالا