اخبار استانی

تقویت سینمای معناگرا در دولت مردمی/ سینمای ایران باید در تراز ملت ایران باشد

اخبار ایران من/قم مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه سیاست‌گذاری فرهنگی گفت: امسال در جشنواره فجر، فیلم‌های با مضامین تعالی‌بخش خیلی بیش‌تر از دوره‌های پیشین است که نقطه ثقل جشنواره چهل‌ و دوم است و شاهد یک فاصله‌گیری معنادار از فیلم‌های بی‌معنا هستیم.

محمد حسین ظریفیان در حاشیه برگزاری چهل‌ودومین جشنواره فیلم فجر در قم در گفت‌وگو با خبرنگاران، با تبریک ایام الله دهه مبارک فجر، گفت: قم، جزء استان‌های پیشرو در زمینه اکران فیلم‌های جشنواره فجر است که به تمامی دست‌اندرکاران این جشنواره خداقوت عرض می‌کنم.

وی با بیان اینکه جشنواره فیلم فجر حرکت رو به جلویی دارد، گفت: هویت جشنواره به همین فیلم‌هاست، البته بخش‌ها، ابتکارها و خلاقیت‌های جدیدی که اتفاق می‌افتد، همه به این امر کمک می‌کند؛ ولی هویت اصلی جشنواره کیفیت فیلم‌هاست که الحمدالله در دولت مردمی و دوره فعلی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، هم شاهد افزایش کمّی و هم کیفی فیلم‌ها در دو سال گذشته بوده‌ایم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: سال گذشته به‌رغم برخی حواشی اما جشنواره با قدرت، قوت، استحکام و افتخار برگزار شد و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی واقعاً یک مدال لیاقت را کسب کرد.

ظریفیان افزود: در سال جاری پدیده فیلم اولی‌ها و فیلمسازان جوان به طور کامل به چشم می‌آید که این اتفاق خوبی است و بخش‌های مردمی نیز به خوبی به میدان آمده‌اند.

وی ادامه داد: فیلم‌های با مضامین تعالی‌بخش خیلی بیش‌تر از دوره‌های گذشته شده و این نقطه ثقل جشنواره امسال است و می‌بینید که یک فاصله‌گیری معناداری از فیلم‌های بی‌معنا دارد، اتفاق می‌افتد.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: در این دوره جشنواره سینمای معناگرا را از زاویه دید ارزش‌های تعالی‌بخش به خوبی حس و مشاهده می‌کنیم و نمونه آن فیلم «آبی روشن» به کارگردانی «بابک لطفی خواجه پاشا» است که فیلمی تعالی‌بخش و بدون اشاره مستقیم است و یک چهره‌ واقعی از کار خیر و افراد نیکوکار را نشان می‌دهد.

ظریفیان ادامه داد: در فیلم‌های دیگر نیز مشاهده ‌می‌کنیم که درباره قهرمانان و اسطوره‌های بزرگ ما در دفاع مقدس نیز امسال بیش از گذشته فیلم داشته‌ایم.

وی تأکید کرد: ان‌شاءالله اگر این مسیر با قوت ادامه پیدا کند، شاهد اتفاقات بزرگ‌تری در سال آینده خواهیم بود و رونق سینمای ایران را باید از این زاویه دید.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه سینمای ایران باید لایق مردم ایران باشد، گفت: مردم ایران با این تمدن، عقبه فرهنگی و خاستگاه عمیق ایرانی اسلامی، ارزش‌شان خیلی بالاتر از سینمایی است که در سال‌هایی دست برخی از سیاست‌ها افتاده بود. این سینما باید در تراز ملت ایران باشد و در دولت مردمی همه تلاش‌ها در همین راستاست.

انتهای پیام 

دکمه بازگشت به بالا