اقتصادی

آخرین وضعیت دسترسی روستاها به شبکه ملی اطلاعات

با اتصال 358 روستای جدید به شبکه شبکه، تقریباً 34000 خانواده از ارتباطات پایدار و پرسرعت بهره مند شدند.

به گزارش اخبار ایران من، در دنیای امروز دسترسی به فناوری یک حق انسانی برای هر فرد است، اما روستاها و مناطق دور افتاده ای هستند که هنوز از این حق انسانی برخوردار نیستند.

در همین راستا عیسی زارع پور – وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات – در تازه ترین گزارش خود از اتصال 358 روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

به گفته وی، از آخرین افتتاحیه پروژه اتصال روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه سریع و پایدار که در 8 اردیبهشت ماه سال جاری انجام شد، عملیات اجرایی این طرح به سرعت در حال انجام است.

بر این اساس از ابتدای خرداد ماه تا پایان مرداد ماه سال جاری 358 روستای جدید در اقصی نقاط ایران عزیز که بسیاری از آنها دارای جاده های صعب العبور و فاقد زیرساخت های مناسب هستند، در مجموع به شبکه بسیاری از کشورها پیوستند. از 34 هزار و 292 خانوار. و حدود 117 هزار نفر از ارتباطات پرسرعت برخوردار بودند.

همچنین در سال گذشته 7500 روستای کشور ارتباط مناسبی نداشتند و 4500 روستا هیچ وسیله ای حتی برق و راه ندارند.

اما در بودجه امسال گفته شده که وزارت نیرو برق این روستاها را در اولویت قرار دهد و فرصت ویژه ای برای آنتن دهی BTS بدهد.

با وجود اینکه دبیرکل اتحادیه جهانی مخابرات اعلام کرد حدود 60 درصد مردم دنیا به ارتباطات دسترسی دارند، اما در ایران حتی روستاها اینترنت دارند و اکنون 86 درصد روستاها به ارتباطات سراسری متصل هستند. پیش بینی می شود در شش ماهه اول 1402 روستا به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

چندی پیش عیسی زارع پور از اتصال 1900 روستای جدید به ارتباطات ملی از ابتدای دولت سیزدهم خبر داد.

به گفته وی، در ابتدای دولت 80 درصد روستاهای بالای 20 هزار خانوار به شبکه سراسری ارتباطات متصل شدند و در حال حاضر 88 روستا وصل هستند و تا پایان سال این میزان به 95 درصد می رسد. و تا هفته دولت آینده تمامی روستاهای بالای 20 خانوار به شبکه ملی اطلاعات متصل خواهند شد.

دسترسی روستایی اخیر به شبکه جهانی

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا