اقتصادی

آخرین وضعیت کالابرگ الکترونیک از زبان خاندوزی

یان وزیر دارایی و دارایی گفت که تا زمانی که گزارش آزمایشی نهایی کالابرگ تهیه نشود، انتخابات جدیدی برگزار نخواهد کرد.

به گزارش اخبار ایران من، احسان خاندوزی در پایان شصت و سومین جلسه شورای توسعه مقررات و تسهیل مجوزهای کسب و کار در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در جلسه فعلی هیات مدیره دو موضوع کلیدی وجود داشت، اظهار کرد: برای 21 مجوز شهرداری تهران کسب و کارهای مختلف، برای اولین بار، دولت فدرال فهرست جامعی از اقلام، تجهیزات، مدارک مورد نیاز، فهرست مورد نیاز و هزینه اعطای هرگونه مجوز مرتبط را در این هیئت تصویب کرده است. رساندن.
وی گفت: در مورد دو سازمان دیگر جهاد کشاورزی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گواهی های جدیدی صادر شد که نیاز به بحث و بررسی دقیق داشت و در جلسات بعدی هیات تنظیم مقررات تعلیق شد. برای مجوزهای کسب و کار.”
وزیر اقتصاد در شصت و سومین جلسه هیات تنظیم و تسهیل صدور پروانه کسب، گزارش کار دو ماه و نیم اول پرتال ملی صدور مجوز را اعلام کرد. مروجین و کارآفرینان طی دو ماه و نیم گذشته توانسته اند از طریق درگاه ملی صدور مجوز مجوز دریافت کنند و به بسیاری از این درخواست ها به دلیل نداشتن مستندات پاسخی داده نشده است.

وی گفت: نکته جالب این بود که حدود 50 درصد از «درخواست‌های» قانونی ارائه شده در دو ماه و نیم گذشته در مشاغل کوچک خانگی و متأسفانه در صدور «مجوز» بوده است. حدود 50 درصد در این مشاغل مشغول بودند.»

خاندوزی افزود: تعداد کل دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها و سایر خدمات، حدود نیمی از متقاضیان است.

مالیات جدیدی صادر نشده است

وزیر اقتصاد در پاسخ به سوالی مبنی بر مشکلات کل نظام حقوقی جمهوری اسلامی گفت: در این مورد مشکل و سوءتفاهم در رابطه با همکاری دانشگاه تهران به عنوان پیمانکار و نهادها وجود داشت که خوشبختانه بسیار برگزار شد. جلسات خوب.” در دولت و در کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی مشکلاتی پیش آمد و موافقت نامه نهایی برای امضا به دانشگاه تهران ارسال شد.

خاندوزی در پاسخ به سوال دیگری با تاکید بر اینکه مالیات جدیدی در کشور صادر و دریافت نشده است، گفت: اتفاقاً حرکت به سمت یک سیستم متمرکز است، به این معنا که وصول مالیات بر اساس اطلاعات و داده‌ها و سیستم‌های مشروع ملی است.

وی گفت: البته ما هنوز در مراحل اولیه هستیم و ممکن است اشتباهاتی در این زمینه وجود داشته باشد. در کمال تعجب امروز (دوشنبه 23 خرداد) جلسه بسیار خوبی با نمایندگان شرکت های بزرگ در سراسر کشور داشتیم و تصمیم به تشکیل کمیته ارتباط منطقه ای بین اتاق ها، اداره کل امور مالیاتی و شورای اسلامی گرفتیم. مجمع برای رفع این کاستی ها.

وی افزود: ما همان وزارت دارایی هستیم که موافقت کرده ایم، کارخانه داران و تولیدکنندگان در این کشور در سال 1401 کمتر از 5 درصد مالیات بپردازند و در مورد شرکت ها کمک حقوقی چندان دشوار نیست. در این وضعیت مالی». من کردم.

وزیر مالیه و دارایی در پاسخ به سوال دیگری درباره سامانه الکترونیکی گفت تا زمانی که گزارش نهایی اعتبار سیستم حسابداری تهیه نشود تصمیم جدیدی نخواهیم گرفت.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا