اقتصادی

اجرای ۳۶۵ کیلومتر از پروژه آبرسانی از دریا به اصفهان

اخبار ایران من/اصفهان استاندار اصفهان گفت: برخی از پروژه‌هایی که امروز در استان در حال اجراست نتیجه همان پیگیری‌ها در سطح ریاست جمهوری است که شاهد چند پروژه فعال در استان اصفهان هستیم؛ یکی از این پروژه‌ها، پروژه انتقال آب از دریا است که حدود ۳۶۵ کیلومتر این مسیر طی و ترانشه‌گذاری شده است.

سیدرضا مرتضوی، امروز پنجشنبه، ۲۹ تیرماه در جمع نخبگان و فعالان فرهنگی و اجتماعی شهرستان هرند، ضمن تسلیت ایام ماه مبارک و دهه عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) گفت: پس از تشکیل دولت سیزدهم، رویکرد جدیدی در حوزه مدیریت کشور حاکم شد.

وی ادامه داد: این نگاه با رویکرد جهادی، تلاش مضاعف، توجه ویژه به مردم، ایجاد طیف گسترده از مردم در تصمیم‌گیری‌ها، تلاش و پویایی همراه است.

به گزارش اخبار ایران من و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان، خاطرنشان کرد: این تلاش و پویایی در حضور ریاست جمهوری میان مردم نمایان است و وزرا، استانداران و … نیز به تأسی از رئیس جمهور تلاش می‌کنند ادامه دهنده این مسیر باشند.هدف، جلب رضایت خداوند و مردم عزیزمان و به اجرا در آوردن پروژه‌ها و کارهای زمین مانده است.

وی متذکر شد: در استان اصفهان نیز با همین رویکرد فعالیت خود را در استانداری اصفهان آغاز کردیم و سفر به شهرستان‌های استان در راستای همین هدف مهم دنبال می‌شود.

استاندار اصفهان بیان کرد: در سفرهای شهرستانی ضمن بررسی مسائل و مشکلات شهرستان مورد نظر در جلسات مختلف ضمن بازدید از پروژه‌های نیمه تمام و ضروری با نخبگان و مردم شهرستان دیدار و گفت‌وگو خواهیم کرد. معاونین نیز بنا به تخصص خود جلسات و کارگروه‌های تخصصی را تشکیل و نهایتاً در جلسه شورای اداری مشترک استان و شهرستان مصوبات به تایید خواهد رسید و نقشه راه شهرستان مشخص خواهد شد.

وی عنوان کرد: سفر به شهرستان هرند نیز با همین رویکرد برنامه ریزی شده است تا مشکلات شهرستان به حداقل‌ها کاهش یابد.

استاندار اصفهان اظهار کرد: در این نشست که با حضور نخبگان شهرستان برگزار شد، مبحث مهمی در خصوص آب استان مطرح شد که نیاز به توضیح بیشتر دارد زیرا مسئله آب، ام المصائب استان است و گرفتاری‌های متعددی پیرامون این موضوع برای استان ایجاد شده است.

 مرتضوی خاطرنشان کرد: از دو، سه دهه قبل به دلیل بارگذاری مضاعف و خارج از تحمل حوضه آبریز زاینده‌رود، افزایش جمعیت و برداشت‌های اضطراری و کاهش نزولات آسمانی شاهد شرایط خوبی در حوضه آبریز زاینده‌رود نیستیم.

وی تصریح کرد: در آبخوان حوضه زاینده‌رود، قریب به ۱۳ میلیارد متر مکعب تخلیه شده است، این تخلیه آبخوان سبب شده با چالش بزرگی به نام فرونشست مواجه شویم.

استاندار اصفهان بیان کرد: با خشک شدن تالاب گاوخونی، ریزگردهایی که در این منطقه به سمت مناطق مسکونی و شهری حرکت می‌کند از مشکلات بعدی ما در استان هستند؛ مسائلی که در حوزه معیشت مردم وجود دارد نیز ناشی از مسئله آب است.

وی گفت: با دستور شخص رئیس جمهور، پیگیری مسائل آب انجام و جلسات متعددی با حضور شخص رییس جمهور، معاون اول، وزرا و ‌… برای رسیدگی به مشکلات حوضه آبریز زاینده رود برگزار شد؛  برخی از پروژه‌هایی که امروز در استان در حال اجراست نتیجه همان پیگیری‌ها در سطح ریاست جمهوری است که شاهد چند پروژه فعال در استان اصفهان هستیم؛ یکی از این پروژه‌ها، پروژه انتقال آب از دریا است که حدود ۳۶۵ کیلومتر این مسیر طی و ترانشه‌گذاری شده است. 

استاندار اصفهان افزود: تقریبا دو سوم مسیر لوله گذاری شده و با سرعت قابل قبولی پروژه در حال پیشرفت است، این پروژه از شهریور سال گذشته آغاز شده و تاکنون یک سوم مسیر طی شده است و در تلاش هستیم تا دو الی سه سال آینده، پروژه به کلی اجرایی شود. 

 مرتضوی گفت: در این راستا هفته آینده نیز سفری به جنوب کشور خواهیم داشت و با استاندار هرمزگان، دیدار و گفت‌وگو خواهیم کرد.

انتهای پیام 

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا