اقتصادی

اخطار به متقاضیان بدحساب مسکن ملی پرند

شرکت عمران شهر جدید پرند به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در این شهر هشدار داد چنان‌چه دو قسط از آورده خود را واریز نکنند از این طرح حذف می‌شوند.

به گزارش اخبار ایران من، شرکت عمران شهر جدید پرند در اطلاعیه‌ای خطاب به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن اعلام کرد: «براساس مصوبه شورای مسکن استان تهران آن دسته از متقاضیان نهضت ملی مسکن پرند که تنها دو قسط از مبالغ اعلام شده را واریز ننمایند اخطار پیامکی واریز مبلغ ارسال می‌گردد و پس از آن نیز به متقاضی نسبت به واریز اقساط بعدی در مهلت تعیین شده اظهارنامه حذف ارسال می‌گردد».

در ادامه این اطلاعیه آمده است: «به‌منظور تامین منابع مالی احداث پروژه‌های نهضت ملی مسکن، متقاضیانی که پس از ارسال اظهارنامه نیز نسبت به واریز اقساط خود اقدام ننمایند، از پروژه حذف و متقاضیان جدید جایگزین افراد بدحساب خواهد شد».

بنابراین گزارش در شهر جدید پرند ۷۵ هزار نفر برای دریافت واحدهای نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند که طبق اعلام شرکت عمران تاکنون ساخت ۳۲ هزار واحد برنامه‌ریزی شده است. از این تعداد برای ۲۷ هزار واحد سازنده تعیین و عملیات اجرایی آن آغاز شده است. باقی‌مانده واحدها در فرآیند انتخاب سازنده به سر می‌برند. قرار است ۷۰۰۰ واحد مسکونی در پرند تا پایان امسال افتتاح شود.

با توجه به آمار و ارقام مذکور ۴۳ هزار واحد در پرند هنوز به مرحله ساخت نرسیده که علت اصلی آن کمبود زمین است. علیرضا جعفری ـ مدیرعامل شهرهای جدید وعده داده که تا پایان سال به تعداد تمامی متقاضیان در شهر جدید پرند، زمین تامین شود.

هم‌چنین امروز جعفری در نشست خبری درباره قیمت واحدهای نهضت ملی مسکن گفت: مبالغ دریافتی از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن بر اساس سه پارامتر هزینه ساخت، آماده سازی و محوطه سازی انجام می شود. در حال حاضر هزینه ساخت هر متر مربع از واحدهای نهضت ملی مسکن بین ۷.۵ تا ۸ میلیون است که به این رقم هزینه آماده‌سازی و محوطه سازی هم اضافه می‌شود که بر عهده متقاضی است.

از سوی دیگر خرید و فروش امتیاز واحدهای نهضت ملی مسکن به نظر می‌رسد توسط برخی دلالان با وجود هشدارهای متعدد در جریان است. مدیرعامل شهرهای جدید در این زمینه بیان کرد: کسانی که امتیاز خود را به فروش می‌رسانند فرم «ج» خود را قرمز می‌کنند و دیگر امکان استفاده از ظرفیت‌های مسکن حمایتی را ندارند. همچنین خرید و فروش این واحدها توسط بنگاهها کاملا خلاف است. متقاضیان نباید به افراد متفرقه و دلالان اعتماد کنند.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا