از بین رفتن ارزش پول ودیعه گذاران ؛ قصور خودروسازان یا شورای رقابت

خودرو | صنعت
یادداشت:

بسیاری از سرمایه گذاران که از طریق دولت ها و شرکت ها به قرعه کشی یا نهادهای ثبت شده پیوسته اند معتقدند که ارزش پس انداز آنها اکنون کاهش یافته است ، البته با حاشیه سود کمتر. .

به عنوان مثال شخصی که هفت یا هشت ماه پس از اتمام پرداخت ، 34 میلیون تام (در زمان ثبت نام نیمی از قیمت خودرو در زمان ثبت نام) در بخش شرکت سایپا برای خرید دستگاه “Quick R” سپرده گذاری کرده است ، شما باید 102 میلیون (به اضافه 12 تا 15 درصد سود اولیه پرداخت) بپردازید.

سوالات زیادی توسط سپرده گذاران مطرح شده است.

اولین مورد این است که ، به هر دلیلی (تورم ، افزایش قیمت کالاها و افزایش قیمت کالاها) ، هزینه وسایل نقلیه موتوری ثبت شده افزایش می یابد (از 68 به 140 میلیون تومان) ، بنابراین چرا ودیعه را پرداخت نمی کنید (که در زمان ثبت نام) نیمی از هزینه است ماشین) دو بار شمرده می شوند؟

دوم ، تولیدکنندگان خودرو معتقدند که آنها در تلاشند قیمت خودرو را از کارخانه به بازار تنظیم کنند ، اما چقدر قیمت یک ماشین (Quick R) با همان قیمت سایر اتومبیل های دیگر مانند ساینا ، تیبا و غیره محاسبه می شود. محاسباتی انجام نشده است؟!

ثالثاً ، مادامی که شرکت سایپا سرمایه گذارانی با سرمایه گذاری اولیه برای خودروها داشته باشد ، پس چرا به دلیل کاهش درآمد ملی و تورم ، نباید درآمد آنها سه برابر یا دو برابر شود.

به همین دلیل ، کارمند گفت که برای ثبت سپرده اولیه و تهیه ودیعه مبلغ کمی از همسرش فروخته است. اگر شورای رقابت یا شرکتهای خودروسازی کل مبلغ فروخته شده را برای محاسبه قیمت فروش فعلی کارمند محاسبه کنند ، در ارزش فعلی (طبق 8 پس انداز) 96 میلیون تومان می شود و این بدان معنی است که 34 میلیون اصلی آن باید حداقل سه بار محاسبه و از ارزش آن کسر شود. گوینده و تغییر ماشین.

شخصی که در اردیبهشت ماه سال جاری پژو پارس را برای ذخیره سازی فروخت می گوید: پس از ثبت نام و برنده شدن در قرعه کشی ، ماشین پارس را با ذائقه صفر فروختم و پراید و بقیه را به عنوان ودیعه خریداری کردم. الان که ماشین پارس 160 میلیون است اما پول من اصلاً تغییری نکرده است.

چهارم ، که در آن درآمد سپرده گذاران 3 درصد نرخ بهره را تغییر یا افزایش نداده است ، اما نرخ دوم (براساس قیمتی که قبلاً ثبت کرده اند) سه برابر شده است (34 میلیون به 102 میلیون تومان).

پنجم ، طبق پیش بینی رقابت ماه مه امسال ، تولیدکنندگان اتومبیل بر اساس نرخ تورم اعلام شده توسط بانک مرکزی احتمالاً هر سه ماه یک بار بالاترین قیمت فروش را تعیین می کنند.

براساس این اعلامیه ، س isال این است که در سه ماهه سوم سال 1399 که گفته می شود تورم در حال کاهش است ، نرخ ارز ، طلا و ارز مجدداً کاهش یافته است ، چه عواملی در افزایش قیمت خودرو نسبت به ماه قبل موثر است؟ و ششم ، حتی اگر نمایندگان خریداران یا مددکاران واقعی در تحقق رهنمودهای قیمت گذاری خودروها حضور داشته باشند که با رأی 12 نفر از اعضای شورا به همراه سه ناظر تصویب شد ، تا افزایش ترافیک به صورت قانونی و مداوم انجام شود. ؟!

بدیهی است که همه اینها در قیمت خودرویی جدید مانند کوییک تأثیرگذار است ، به جز بیمه شخص دیگری ، بیمه بدنی و کارت طلا که با افزایش کل مبلغ ، مبلغ نهایی (مازاد) حدود 104 میلیون دلار خواهد بود.

به عبارت دیگر ، هزینه اتومبیل ساخت داخل از ماه ژوئن تا ژانویه (تقریباً 8 ماه) به صورت قانونی (با تصویب شورای رقابت) بیش از 100٪ (از 68 میلیون به 144 میلیون تن) رشد کرده است.

همه این عوامل بیانگر این واقعیت است که در صنعت خودرو و توزیع ، چه در صنعت خودرو و چه در صنعت املاک و مستغلات ، هیچ کس تحت کنترل نیست و خسارات آن را خریداران واقعی متحمل می شوند.

در همین حال ، وزارت صنعت ، معدن و تجارت و سازمان حمایت از مصرف کننده اقدامی نکرده اند و اقدامی نکرده اند و نهادهای نظارتی (مانند دیوان محاسبات ، سازمان بازرسی و مجازات دولت) نیز به طور موثر و م effectivelyثر به حمایت از مشتری پاسخ نداده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا