اقتصادی

اعلام رقم سبد معیشت کارگران تا ساعاتی دیگر

تعداد سبد کارمندان را یک ساعت اعلام کنید

جلسه رسمی شورای عالی کار دقایقی پیش با حضور همکاران و نمایندگان کارگران و ‘کارفرمایان’ برای اعلام هزینه معیشت کارگران آغاز شد.

به گزارش اخبار ایران من، در جلسه عصر امروز شورای عالی کار، زمانی که برخی از مسئولان مطبوعاتی از پرداخت حقوق 1401 خبر دادند، اما صورتجلسه ارسالی معاونت روابط کار به کارفرمایان و کارفرمایان حکایت از موضوعی دارد. دیگری در بحث جلسه شورای عالی کار چهار محور در لیست قرار می گیرد.
به گزارش خبرنگار اخبار ایران من، در چهارمین جلسه شورای عالی کار که از ساعت 18 آغاز شد، گزارش کمیته دستمزد مبنی بر تعداد و سبد پایه های کارمندان، راهکاری برای تغییر شغل است. قوانین و بررسی ضوابط مسکن توسط موسسه عالی تحقیقات تامین اجتماعی به وزیر ارائه شود.
به دلیل آمار و ارقام و گزارشی که اعضای کمیته حقوق و دستمزد بر اساس اعلام منابع رسمی آمار ارزش زندگی و تحقیق در مورد تورم و مواد غذایی موجود به دست آورده اند، هدف اصلی جلسه شورای عالی کار است. دانستن و اعلام ارزش سبد جان کارگران خواهد بود.
پیش از این محمدرضا تاجیک، سخنگوی شورای عالی کار به اخبار ایران من گفته بود: تعیین سبد کوچک و ساختار آن مشخص است و برای نشان دادن نتیجه و تولید منتظر کاهش قیمت ها تا پایان سال هستیم. تصمیم بر این اساس.»
به گفته وی، حداقل دستمزد ثابت می ماند و کارکنان نباید نگران بررسی استانداردهای پرداخت منطقه ای در کمیته پرداخت باشند. شورای عالی کار در بهمن ماه موضوع انتخاب سبد را به صورت تصادفی حل می کند.
کمیته حقوق و دستمزد سال گذشته ارزش ماهانه سبد امدادی را 6 میلیون و 895 هزار تن اعلام کرد که فقط شامل لوازم و مواد غذایی برای کارگران است.
پیش از این بانک مرکزی ارزش ماهانه سبد خانگی را 11 میلیون گوجه فرنگی اعلام کرده بود.
به گزارش اخبار ایران من، چهارمین جلسه شورای عالی کار و با حضور نمایندگان کارگران، کارفرمایان و دولت، وزیر صمت، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نماینده موسسه استاندارد از ساعت 18 آغاز شد. کارگران منتظر اعلام زندگی کارکنان جلسات کمیته پرداخت توسط شرکت های وابسته برگزار می شود.
انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا