اقتصادی

افتتاح ۴۷۳۰ واحد مسکونی خوزستان با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس‌جمهور

اخبار ایران من/خوزستان مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از افتتاح ۴ هزار و ۷۳۰ واحد مسکن در استان با حضور ویدئوکنفرانسی رئیس جمهور و وزیر راه و شهرسازی خبر داد.

مسعود بیات منش در گفت و گو با اخبار ایران من، با اشاره به افتتاح پروژه‌های این اداره کل در هفته دولت اظهار کرد: در چهارمین روز از هفته دولت و به صورت ویدئو کنفرانسی، افتتاح همزمان ۱۰۰ هزار واحد مسکن با حضور ریاست محترم جمهور و وزیر راه و شهرسازی در کشور و ۴ هزار و ۷۳۰ واحد مسکن در خوزستان انجام شد.

وی افزود: تعداد ۴ هزار و ۷۳۰ واحد مسکن شامل مسکن شهری، مسکن آنلاین، نوسازی مسکن در بافت فرسوده، خودمالکی، گروه‌های ساخت و مسکن روستایی در سطح استان بوده است.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با بیان اینکه در خوزستان بیش از ۱۰ هزار واحد مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال اجرا است، گفت: سهم استان از طرح نهضت ملی مسکن، ۲۸۲ هزار واحد بوده که باید در قالب مسکن حمایتی، خودمالکی، بافت فرسوده و مسکن روستایی در طول چهار سال ( تا سال ۱۴۰۴) ساخته شود.

بیات منش با اشاره به اینکه ۵۰ درصد از سهم استان در طرح نهضت ملی مربوط به مسکن حمایتی است، عنوان کرد: در طرح مسکن حمایتی، دولت زمین لازم را به صورت رایگان و اجاره ۹۹ ساله در اختیار متقاضی قرار می‌دهد و بخشی از هزینه‌های ساخت توسط متقاضی و بخش دیگر از طریق دریافت تسهیلات تامین می‌شود.

وی افزود: استان خوزستان در بحث مسکن حمایتی با مشکل مواجه است که با هم ‌افزایی میان دستگاه‌ها، می‌توان طی مدت زمان یک سال، عقب افتادگی‌ها را جبران کرد. با توجه به اینکه تمایل مردم استان به خانه‌های ویلایی بیشتر است بنا داریم از الگوهای ویلایی‌ سازی و تراکم پایین به جای آپارتمان استفاده کنیم.

مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان خاطرنشان کرد: برای ساخت ۱۴۰ هزار واحد در قالب طرح مسکن حمایتی، ۴ هزار هکتار زمین با اعتبار ۳۰۰ هزار میلیارد ریال نیاز است که ۲ هزار هکتار آن شناسایی شده و بخش دیگر آن از طریق مولدسازی تامین خواهد شد تا به مردم فشاری وارد نشود.

انتهای پیام

کارگروه تحریریه اقتصادی

سلام! من یک خبرنگار اقتصادی با تجربه و تحصیلات بالا هستم. به شما تحلیل‌هایی را ارائه می‌دهم که با استفاده از زبانی ساده و قابل فهم، به شما کمک کند تا اطلاعات اقتصادی را بهتر درک کنید و در تصمیمات خود بهتر عمل کنید.
دکمه بازگشت به بالا