اقتصادی

ایران با تمام کشورهای حاشیه‌ خزر وارد تبادلات با پول‌های ملی می‌شود

بر اساس گزارش منتشر شده، احسان خاندوزی که در حاشیه دومین اجلاس مجمع اقتصادی دریای خزر در مسکو به تلویزیون گفت: افزایش جریان کالا از رودخانه شمال – جنوب، افزایش تبادل نفت. و گاز، ایجاد کریدور سبز و تسویه حساب با ارز کشور بسیار مهم است موضوعات جالب پنج کشور حاشیه دریای خزر افزایش همکاری های تجاری و اقتصادی است.

خاندوزی در ادامه سخنان خود گفت: ظاهراً توافق بزرگی در خصوص سرعت بخشیدن به راه آهن شرق و غرب دریای خزر چه در ورودی اینچه و چه در ورودی آستارا صورت گرفت و اولین توافقاتی که باید انجام شود. در این زمینه آماده هستیم و امیدواریم تا پایان امشب این توافق به صورت رسمی نهایی شود و در خصوص توسعه SOAP توافقاتی بین وزیر نفت کشورمان و طرف های روسیه و قزاقستان در این زمینه انجام شد.

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: در خصوص راه سبز کم هزینه قبل از اینکه من در روسیه باشم مامور گمرک آمد و مقدمات را انجام داد و در حال حاضر باندهایی ایجاد شده است و باید به این اتفاقات سرعت دهیم.

وی تصریح کرد: عصر امروز جلسه ای با بانک مرکزی روسیه در خصوص تسویه ارز کشور و سیستم شبکه بانکی برگزار می شود و به دلیل اینکه مکانی برای اتصال همه کشورهای منطقه آسیای مرکزی خواهد بود. به گونه ای باشد که ایران بتواند با تمام کشورهای مرزی حاشیه دریای خزر برای مبادله ارز کشور صحبت کند.

دکمه بازگشت به بالا